پیگیری جدی برای رفع نقاط حادثه‌ خیز استان زنجان


تا به امروز در حدود ۴۷ نقطه پرتصادف و حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان در کمیسیون ایمنی مصوب شده که اصلاح این نقاط به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با تأکید بر اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز ، جزو اولویت‌های این اداره‌کل است ، گفت : این مهم به جد پیگیری می‌شود. جواد یوسفی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت : در منطقه زنجان تا به امروز همه تلاشمان بر این بوده تا اهتمام جدی نسبت به شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان داشته باشیم . جاده به‌عنوان یکی از سه عامل اصلی در بروز تصادفات، نقش عمده‌ای دارد، به همین خاطر باید همه تمهیدات لازم در خصوص ایمن‌سازی این عامل مؤثر صورت گیرد، هرچند معتقدیم عامل انسانی هنوز بیشترین عامل سوانح جاده‌ای را به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به اینکه آشکارسازی نقاط پرخطر با تابلو ، چراغ چشمک‌زن ، خط‌کشی ویژه و یا نصب گاردریل، از جمله اقداماتی است که برای توجه رانندگان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تا به امروز در حدود ۴۷ نقطه پرتصادف و حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان در کمیسیون ایمنی مصوب شده که اصلاح این نقاط به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این مسئول با یادآوری اینکه بحث تخصیص اعتبارات در حوزه نگه‌داری راه‌ها، همواره یکی از دغدغه‌هایی است که از دیرباز تا به امروز با آن دست به گریبان بوده‌ایم ، اظهار کرد : علاوه بر کمبود اعتبارات، دغدغه دیگری که با آن مواجه‌ایم ، این است که نقاط پرحادثه تمام‌شدنی نیست ؛ چرا که با افتتاح یک مسیر روستایی ، تقاطع این محور با راه اصلی یک نقطه پرتصادف محسوب می‌شود ، با این وجود سعی می‌کنیم با روش‌هایی مانند اجرای تقاطع‌های غیر هم‌سطح ، نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان را برطرف کنیم. معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز توانسته است تا حدود زیادی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد، بیان کرد: خوشبختانه آزادراه‌های زنجان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و این در حالی است که بیشترین دلیل بروز سوانح رانندگی در این محورها مربوط به عامل انسانی بوده و جاده تأثیر چندانی در بروز این سوانح نداشته است.




مطالب مرتبط

در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

|

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

|

پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند .

|

طرح بازسازی پل توسط مشاور تهیه و در اولین فرصت مناقصه لازم جهت تعیین پیمانکار برگزار و مراحل بعدی بازسازی نیز انجام خواهد شد .

|