در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات بودجه‌ای بخش حمل و نقل ، پاسخگوی نیاز استان نیست

    مطابق با مواد ۲۷ و ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی و در راستای تمرکززدایی ، استفاده بهینه از ظرفیت ها و جذب سرمایه گذاری های غیردولتی ، طرح های ملی و استانی را می توان در چارچوب قانون به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کرد که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آمادگی جذب سرمایه گذار برای اجرای اینگونه طرح‌ها را دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات بودجه ای بخش حمل و نقل نسبت به سال ۹۹ خبر داد و تاکید کرد : این افزایش ناچیز است و به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز استان نیست .

    خلیل محبت خواه گفت : بودجه اعتبارات برای بخش حمل و نقل  طرح‌های عمران شهری شامل تهیه نقشه کاداستر شهری ، نقشه پایه شهرهای استان تهران و تهیه و بازنگری طرح‌های جامع و همچنین طرح‌های حمل و نقل نسبت به سال ۹۹ به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است، اما این میزان از افزایش اعتبارات پاسخگوی هزینه عملیات اجرایی پروژه های مهم زیرساختی استان تهران نیست .

    وی با تاکید بر حفظ مسیر جهادی و سازندگی در بخش‌های زیربنایی استان تهران تصریح کرد : مطابق با مواد ۲۷ و ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی و در راستای تمرکززدایی ، استفاده بهینه از ظرفیت ها  و جذب سرمایه گذاری های غیردولتی ، طرح های ملی و استانی را می توان در چارچوب قانون به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کرد که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آمادگی جذب سرمایه گذار برای اجرای اینگونه طرح‌ها را دارد .

    وی افزود : البته در طرح‌های زیرساختی باید به دنبال مدل‌های جدید سرمایه گذاری باشیم که این مساله از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و معاونت برنامه ریزی وزارت متبوع در دست پیگیری است . قسمت بزرگی از ظرفیت‌های مالی و بودجه‌ای امسال بخشی از مطالبات پیمانکاران اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است که از طریق تهاتر با بدهی‌های بانکی و مالیاتی تسویه و پرداخت می‌شود .

    وی مطالبات سال‌های گذشته را قابل توجه دانست و افزود : عدد بزرگی از اعتبارات عمرانی هر سال صرف پرداخت بدهی سال‌های گذشته می شود که رقم بزرگی است .




    مطالب مرتبط

    این پروژه که مورد درخواست بهسازی کاربران جاده ای است مجدد در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و در زمستان امسال مسیر ۹ کیلومتر باقیمانده تعریض و بهسازی خواهد شد .

    |

           

    |

    بنادر می توانند پس از انتخاب کارشناسان خبره ، نسبت به بازنگری قرارداد ها اقدام کنند تا مشکلات بخش خصوصی به حداقل برسد .

    |

    ما ناگزیریم از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه خطوط ریلی و آزادراه‌ها استفاده کنیم و در مورد راه آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز آمادگی داریم با مشارکت با بخش خصوصی احداث این خط ریلی را انجام دهیم .

    |

    طی یک ماه آینده با تزریق مالی مناسب و افزایش اعتبارات و تجهیزات انجام شده شاهد سرعت بیشتری در اجرای پروژه مذکور خواهیم بود .

    |

    نظرات کاربران