در حال بارگذاری ...

۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی خوزستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و روکش آسفالت راه‌های ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و روکش آسفالت راه‌های روستایی استان خبر داد، این در حالیست که به گفته مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان تردد خودروهای سنگین از سوم بهمن‌ماه به مدت شش روز در محور بهبهان – گچساران ممنوع است.
 
منوچهر رحمانی در جلسه بررسی معضلات روستایی استان خوزستان با ارائه آماری از خدمات روستایی گفت: خوشبختانه سرانه راه‌های روستایی خوزستان از سرانه کشور بالاتر است. در سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان قرار داد احداث و روکش آسفالت راه روستایی بسته شده است. تا پایان امسال ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در استان احداث و روکش آسفالت خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۰ پروژه در حوزه راه‌ روستایی استان فعال هستند و ۲۰ پروژه دیگر نیز در حال انجام فرآیند مناقصه می‌باشند که پس از پایان این فرآیند عملیات احداث آن‌ها آغاز خواهد شد. تمام این ۱۱۰ پروژه، به صورت فعال با پیشرفت‌های متفاوتی در حال تکمیل هستند و در سال جاری تاکنون ۱۳۰ کیلومتر از این پروژه‌ها به صورت کامل انجام شده و حدود ۷۰ کیلومتر باقی‌مانده آن تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

 

 

در این جلسه همچنین احمد سیاحی، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان، با تاکید بر لزوم حل معضلات روستایی و از میان بردن این مشکلات در سطح استان و کشور اظهار کرد: در کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته شاهد آن هستیم که ابتدا در پی حل مشکلات روستایی هستند چرا که وجود مشکلات در روستاها سبب بروز مشکلات بزرگی در شهرها می‌شود. باید از ظرفیت‌های اقتصادی که در روستاها و به ویژه روستاهای مرزی که حامیان اصلی مرزها هستند، به نحوی استفاده کرد که سبب رونق اقتصادی در آن روستاها شود.

وی به روند کاهش روزافزون جمعیت روستایی اشاره کرد و گفت: درحال حاضر رقم کاهش جمعیت روستاییان استان خوزستان ۱۹.۸ درصد است و این در حالی است که رقم میانگین کشوری حدود ۹ درصد است. بدین ترتیب، سرانه کاهش جمعیت روستایی در استان ما از سرانه کشوری بالاتر است و این وضعیت، ضرورت اهتمام به این امر را نشان می‌دهد. باید از ظرفیت‌های اقتصادی که در روستاها و به ویژه روستاهای مرزی که حامیان اصلی مزرها هستند، به نحوی استفاده کرد که سبب رونق اقتصادی در آن روستاها شود؛ این امر همچنین موجب کاهش مهاجرت روستاییان به شهر خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین با اشاره به لزوم برقراری نظم و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با مسایل روستایی گفت: باید بسته‌هایی شامل تمامی ملزومات و ظرفیت‌های موجود در روستاهای استان و همچنین ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی آماده و به شورای برنامه‌ریزی استان ارائه شود.

همچنین محسن یوسفی در رابطه با ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محور بهبهان - گچساران گفت: به منظور تعمیرات پل خیرآباد که در ورودی استان، در محور بهبهان – گچساران قرار دارد، این محور به مدت شش روز از سوم تا هشتم بهمن‌ماه با ممنوعیت تردد خودروهای سنگین روبه‌رو است. به منظور تعمیر دال پل مجبور هستیم تا از تردد خودروهای سنگین در این محور جلوگیری کنیم، زیرا باید بتن تخریب شده این پل طی عملیات جدید، بازسازی و تعمیر شود.
مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: محور بهبهان – زیدون – سه راهی پارادیس به سمت گچساران به عنوان محور جایگزین برای تردد خودروهای سنگین در نظر گرفته شده است. اجرای این عملیات شش روزه حدود ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در بر دارد و به امید خدا در همان موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رضا کارگر سرپرست روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها در نشست خبری آغاز عملیات نوروز ۱۴۰۳ گفت : روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ کاپیتان افشاری مجری طرح و مسئول پروژه کیفیت خدمات فرودگاهی در ادامه این نشست گفت : طرح سنجش و پایش کیفیت خدمات ...

|

ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵۸۸۰ مترمربع با اعتبار ۲۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها برای پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر آماده بهره‌برداری است . همچنین بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال و درب آهنی با اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد ریال و ...

|

از حدود ۴ سال پیش متخصصان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخش مخابرات و الکترونیک تلاش شبانه‌روزی کردند و با ساخت داخلی این قطعات‌ و رفع کسری تجهیزات ، توانستند این رادار را از نظر فنی تکمیل و سپس نصب و راه‌اندازی کنند .‌

|

نظرات کاربران