در حال بارگذاری ...
  • اتفاق خوشایند در مترو با اجرای برجام

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر روابط عمومی بهره برداری مترو مشهد، ضمن ابراز خرسندی از نهایی شدن "برجام" آن را نقطه عطفی در ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر روابط عمومی بهره برداری مترو مشهد، ضمن ابراز خرسندی از نهایی شدن "برجام" آن را نقطه عطفی در پیشرفت صنعت حمل و نقل بویژه مترو دانست و گفت: بنا بر منویات رهبر انقلاب ساخت مترو در ایران علی رغم تمامی تحریم ها لحظه ای متوقف نبوده تا اجرای برجام شروعی دوباره برای آن باشد.

    زارع با بیان اینکه مترو مشهد با چند هدف از پیش تعریف شده در دومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات مترو، شرکت کرده است، افزود: قطار شهری مشهد در شرایط تحریم حدود 50 تجهیز عمده در صنعت مترو را بومی سازی کند و مهندسی معکوس را در شهر مقدس مشهد به انجام برساند.

    وی افزود: در صورت نیاز به واردات تجهیزات یاد شده در شرایط تحریم، نیازمند خروج 20 میلیارد ارز از کشور بودیم که قطار شهری مشهد با کمتر از یک چهارم از مقدار یادشده توانست با صرف هزینه 5 میلیارد و صرفه جویی هزینه 15 میلیارد بومی سازی و مهندسی معکوس نماید. این توان در مشهد وجود دارد که تجهیزات مورد نیاز شهرها و کلانشهر ها که دارای خطوط مترو هستند و یا در آینده به آن مجهز خواهند شد، تامین کند.

     

     

    مترو مشهد به فرودگاه می رسد
    زارع در ادامه با اشاره به جابجایی بیش از 100 هزار مسافر توسط مترو در شهر مقدس مشهد، تاکید کرد: به زودی قطار شهری مشهد با انجام تست سرد و گرم مترو در اتصال به فرودگاه هاشمی نژاد مشهد افتخار دارد نخستین شهری در کشور باشد که توانسته خطوط حمل و نقل زیر زمینی را به بخش حمل و نقل هوایی متصل نماید.

    وی از افتتاح این خط در دهه مبارک فجر با حضور مسئولان بلند پایه کشور خبر داد و افزود: طول این خط با 4/5 کیلومتر به خط یک مترو مشهد متصل می شود.

    به گفته مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو، دومین رویکرد این شرکت در نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان داخلی در تجهیزات مترو، معرفی موقعیت های مترویی در شهر مشهد به سرمایه گذاران است که با تلاش روز افزون مسئولان در این بخش شبکه حمل ونقل ریلی در مشهد رو به گسترش است.

    زارع با بیان اینکه حفاری خط 2 مترو در مشهد به اتمام رسیده است، گفت: این خط به طول 14/5 کیلومتر و ریل گذاری به طول 300 متر، در اوایل بهمن ماه با برگزاری مراسمی با حضور مسئولان شهری مشهد افتتاح خواهد شد. در خط 3 مترو نیز در حال مونتاژ و کارگذاری دستگاه TBM هستیم تا عملیات حفر تونل در این مسیر نیز آغاز شود.

    اتفاقات خوشایند با اجرای برجام
    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت مترو در شرایطی که برجام به فرجام رسیده است، تصریح کرد: قطعا اتفاقات خوشایندی در راه خواهد بود کما اینکه در شرایط تحریم هم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به رعایت اصول اقتصاد مقاومتی، مسئولان ساخت مترو در این مدت بیکار ننشستند. به طور کلی در مدت تحریم، متخصصان داخلی با اتکا به توانمندی های خود توانستند به پیشبرد اهداف مترو در کشور دست پیدا کنند.

    زارع با اشاره به ورود آزادانه سرمایه گذاران خارجی پس از اجرای اعلام رسمی اجرای برجام، اظهار داشت: قطعا صنعت مترو با دریافت تجربیات و سرمایه مناسب پس از تهران دومین شهر بزرگ دارنده مترو برجسته در کشور باشد. ضمن آنکه نباید مترو اصفهان، تبریز و شیراز از نظر دور نگه داشته شوند. امیدواریم که با این اتفاق، بهره گیری از فناوری های بهتری را در صنعت مترو شاهد باشیم.

    نزدیک ترین ایستگاه به حرم، شلوغ ترین است
    وی با بیان اینکه ایستگاه بسیج به دلیل نزدیکی به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج، شلوغ ترین ایستگاه خط یک مترو شهر مشهد در چند وقت اخیر بوده است، گفت: این ایستگاه با روزانه 30 هزاز مسافر در روز، پرکارترین ایستگاه مترو بوده است. فاصله این ایستگاه تا حرم حضرت رضا علیه السلام به 1000 متر می رسد که با توجه به جذابیت های موجود در اطراف آن، قطعا طول مسیر چندان دشوار به نظر نمی رسد. با گذر اتوبوس های BRT از کنار این ایستگاه و وجود خطوط تاکسیرانی، پیوستگی میان حمل و نقل عمومی در این شهر حفظ شده و زائران گرامی مشکلی در جابجایی خود احساس نخواهند کرد.




    نظرات کاربران