در حال بارگذاری ...

نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،  معاون دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از پذیرش 60 مقاله در نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،  معاون دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از پذیرش 60 مقاله در نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای خبر داد. در نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای در بستر آمایش سرزمین که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود، 60 مقاله پذیرش‌شده که در روز برگزاری همایش ارائه می‌شود.

نادر رهبر اظهار کرد: این تعداد مقاله از میان بیش از 120 مقاله ارسالی به دبیرخانه علمی سمپوزیوم و پس از انجام داوری‌های لازم انتخاب شده است. با توجه به فراوانی تصادفات در محورهای مواصلاتی استان و به‌منظور پیشگیری، مهار و کاهش شدت آن‌ها، از منظر اجرایی مهم‌ترین اولویت و نخستین اقدام، شناسایی ماهیت وقوع تصادفات جاده‌ای در گستره ملی، استانی و در مرحله‌ای جزئی‌تر در سطح محورهای دارای اولویت استان است.

 

 

وی تصریح کرد: بر همین اساس، برگزاری مشترک سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای در بستر آمایش سرزمین از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان سمنان در دستور کار قرار گرفت. مقالات انتخاب شده به‌صورت سخنرانی در 6 بخش تخصصی در سالن‌های مختلف در نظر گرفته شده و سمپوزیوم در حضور استادان مطرح و صاحب‌نظر ارائه می‌شود. در پایان نشست نهایی خروجی مقالات و سخنرانی‌های انجام‌شده جمع‌بندی می‌شود و در قالب راهکارهای اجرایی، برای بهره‌برداری در اختیار مسئولان ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به فرصت ثبت‌نام برای شرکت در این سمپوزیوم تصریح کرد: فرصت ارسال مقالات به پایان رسیده؛ اما برای شرکت در سمپوزیوم همچنان فرصت باقی است و علاقه‌مندان به شرکت در این نشست علمی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی الکترونیکی http://1srs-rmto.semnaniau.ac.ir ضمن ثبت‌نام از جزییات بیشتر مربوط به سمپوزیوم مطلع شوند. دو کارگاه تخصصی و نمایشگاهی از خودروهای کلاسیک نیز در حاشیه این سمپوزیوم برای استفاده و بازدید شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

رهبر ضمن معرفی استانداری سمنان و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به‌عنوان حامیان این سمپوزیوم افزود: پژوهشکده حمل و نقل، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان و شاهرود، ادارات کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، راه و ترابری استان سمنان و برخی مراکز آموزش عالی و شرکت‌های خصوصی نظیر شاخص پژوه به‌عنوان قطب‌های علمی حامی این سمپوزیوم مطرح هستند.

وی یادآور شد: سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای در بستر آمایش سرزمین، 30 دی‌ماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و در سالن آمفی‌تئاتر فرزانگان دانشکده فنی و مهندسی و عمران این دانشگاه برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

طبق آمارهای واصله ، در نیمه اول سال جاری متاسفانه ۱۵۷ نفر در جاده های استان جان خود را از دست داده اند که در جاده های روستایی ۲۸ درصد کاهش را نسبت بمدت مشابه گذشته شاهد هستیم .

|

آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص حوادث ترافیکی و سوانح جاده ای در ارتقای فرهنگ ایمنی بسیار اثرگذار است .

|

عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست و اجرای عملیات در بزرگراه نقده - پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل در این مسیر انجام می گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از ثبت ۱۶۲ میلیون و ۷۴۶ هزار تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان همدان در طی ۷ ...

|

نظرات کاربران