در حال بارگذاری ...
  • پایان ساخت تونل استقلال (انزاب) تاجیکستان توسط ایران

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، طرح تونل استقلال ( انزاب ) در مسیر دوشنبه – خجند در شمال غربی تاجیکستان پس از بازسازی کامل توسط ایران ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، طرح تونل استقلال ( انزاب ) در مسیر دوشنبه – خجند در شمال غربی تاجیکستان پس از بازسازی کامل توسط ایران طی مراسمی رسما به وزارت حمل و نقل این کشور تحویل شد.

    دراین مراسم روسای هیات های دو طرف ضمن تشریح مشخصات و اهمیت این طرح آن را سمبل همکاری های دو کشور دوست و برادر دانستند.در ادامه طرفین از طرح بازدید کرده و جزئیات فنی آن را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند و متن صورتجلسه تحویل نیز به امضا رسید. گارانتی یکساله پروژه توسط مجری ایرانی از موارد توافق شده دو طرف بود.

     

     

    ساخت و افتتاح این تونل پنج کیلومتری در سال 1385 توسط مهندسین ایرانی و ترمیم اساسی آن در تابستان گذشته که مشترکا با همکاری متخصصین دو کشور صورت گرفت، کمک زیرساختی مهمی در اقتصاد تاجیکستان و منطقه آسیای مرکزی است. 

    تونل انزاب در80 کیلومتری شمال غربی دوشنبه و در مسیر ترانزیتی ازبکستان قرار دارد. پیش از ساخت این تونل گردنه صعب العبور انزاب شش ماه از سال به دلیل برف و کولاک بسته می شد و ارتباط مردم شمال و جنوب دو طرف قطع می شد. 

    با اجرای این پروژه عبور خودروها به نیم ساعت کاهش یافت.پیش از این کامیون ها یک روز و سواری شش ساعت باید برای رسیدن به مقصد طی مسیر می کردند.  




    نظرات کاربران