در حال بارگذاری ...
  • بازگشایی راه‌های روستایی الویت اصلی راهداری

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در مورد اجرای طرح راهداری زمستانی در این استان گفت: ۲۸۷ ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در مورد اجرای طرح راهداری زمستانی در این استان گفت: ۲۸۷ راهدار در قالب ۴۸ اکیپ و ۲۱۸ دستگاه ماشین آلات راهداری برف روبی وظیفه مراقبت از ۱۵۰۰ کیلومتر جاده برفگیر استان را بر عهده دارند.

     

    حسن فدایی با اشاره به این که کهگیلویه و بویراحمد بالاترین ارتفاع را در میان استان‌های کشور دارد و به نوعی بام کشور محسوب می‌شود، گفت: به همین خاطر جاده‌های این استان بیشتر در معرض برف و کولاک در فصل سرما است بنابراین راهداری زمستانی در استان بسیار سخت و طاقت فرساست اما تلاش همکاران من در راهداری به حدی است که مردم استان و رانندگان عبوری از وضعیت جاده‌ها در زمستان رضایت کامل دارند.

    وی افزود: از ۵۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی حدود ۱۵۰۰ کیلومتر برفگیر است و کولاک و مه دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال طرح راهداری زمستانی از نیمه آبان شروع شده‌است در مورد امکانات بکارگرفته شده در این طرح گفت: ما ۲۱۸ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین داریم که بیشترین تجمیع ماشین آلات راهداری در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و چرام است. همچنین ۲۸۷ راهدار در قالب ۴۸ اکیپ در ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار حضور دارند که بیشتر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا متمرکز هستند.

    وی تعداد گردنه‌های برف‌گیر استان را ۴۴ گردنه برشمرد و اضافه کرد: امسال تا کنون نزدیک به ۳ برف سنگین در استان آمده به طوری که هم اکنون  ارتفاع برف در برخی نقاط مثل گردنه «کاکان» از یک و نیم متر نیز تجاوز کرده و کمترین برفی که در این منطقه آمده بالای ۲۰ سانتیمتر است.

    فدایی در خصوص همکاری پیمانکاران بخش خصوصی در طرح راهداری زمستانی امسال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:بخش خصوص امسال در این زمینه کمک نکرده اما درواقع ما نیارمند کمک پیمانکاران این بخش هستیم.

    وی در پایان با اظهار امیدواری از اینکه با تدابیر اندیشیده شده و تلاش مضاعف راهداران استان بتوانیم زمستانی عاری از سوانح ناشی از برف و کولاک و همچنین بدون انسداد محورهای بین شهری داشته باشیم ، افزود: انسداد برخی راه‌های روستایی به دلیل تردد کم در آن‌ها اجتناب ناپذیر است اما با این حال بازگشایی این مسیر‌ها در اولویت اصلی ماست اگر چه تلاش ما ابتدا برای جلوگیری از مسدود شدن راه‌های اصلی و بین شهری است. در عین حال خوشبختانه امسال فقط در یک مورد انسداد مسیر داشتیم که آن هم به دلیل حجم زیاد ریزش کوه بود که بالغ بر ۱۲ هزار متر مکعب ریزش برداری شد.




    مطالب مرتبط

    زیرساخت های الکترونیکی در حوزه حمل و نقل جاده ای ، پنجره ای به سمت بهره وری

    زیرساخت های الکترونیکی در حوزه حمل و نقل جاده ای ، پنجره ای به سمت بهره وری

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بخش جاده ای بازیگران متعددی وجود دارد که با پیوند دادن آنها در زیرساخت های الکترونیکی می توان در راه بهره وری قدم برداشت ، مجموعه باروان مدعی ایجاد چنین ...

    |

    نظرات کاربران