در حال بارگذاری ...
  • قرارداد پیمانکار خط ۲ قطار شهری کرج فسخ شد

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، سازمان قطار شهری کرج از ابلاغ فسخ قرارداد پیمانکار خط ۲ قطار شهری این کلان‌شهر خبر داد.   ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، سازمان قطار شهری کرج از ابلاغ فسخ قرارداد پیمانکار خط ۲ قطار شهری این کلان‌شهر خبر داد.

     


     

    بر اساس تصمیم گیری در دویست بیست و هفتمین نشست هیئت مدیره سازمان قطار شهری کرج در مورخ ششم دی ماه جاری و جمع بندی عملکرد ۹ ساله شرکت پیمانکار خط ۲ قطار شهری کرج، قرار داد همکاری این پیمانکار با قطار شهری کرج فسخ شد.

    بر اساس این گزارش، شرایط تامین مالی پروژه که از سوی شورای اسلامی شهر کرج و شهرداری برای حمایت کامل از ساخت و تکمیل خط ۲ در نظر گرفته شده بود، مورد پذیرش و استقبال شرکت «شستا» و شرکت سابیر پیمانکار این خط قرار نگرفت.

    همچنین شرکت «سابیر» حاضر به ادامه همکاری و فعال سازی کارگاه ها و تکمیل پروژه برای یک دوره ۳ ساله و بر اساس آخرین قیمت های مصوب شورای عالی فنی در قرارداد به تاریخ ۹۱/۲/۱۱ نشد.

    بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری کرج شرکت پیمانکاری خط ۲ قطار شهری به رغم رکود زائدالوصفی که ماه ها بر پروژه حاکم شد کمترین اهتمامی را برای فعال کردن پروژه از خود نشان نداده است.

    به منظور تعیین تکلیف و رهایی پروژه از یک دور تسلسل و باطل که مدتهاست بر پروژه مستولی شده، مقرر شد با ابلاغ فسخ از سوی کارفرما به ادامه حضور شرکت سابیر در پروژه خط ۲ خاتمه داده شود. لذا در تاریخ ۹۴/۱۰/۹ نامه اخطار فسخ صادر به پیمانکار ابلاغ و مطابق نص صریح قرارداد پیمانکار ظرف مدت ۱۴ روز مکلف به تخلیه کارگاه ها خواهد بود.

    عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر سال ۸۵ آغاز شد تا کنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط بین میدان دانشگاه خوارزمی تا پل شهید سلطانی کرج حفاری شده است.
    مقرر شده بود ۶ کیلومتر از این خط در سال ۹۲ به بهره برداری برسد که به علل مختلف هنوز تحقق نیافته است. تاکنون ۲ رام قطار برای خط ۲ قطار شهری کرج خریداری شده و به استان البرز انتقال یافته است.

    خط ۲ قطار شهری کرج طبق برنامه ریزی باید کمالشهر کرج را به شهرستان شهریار در استان تهران متصل کند. برای این خط ۲۷ ایستگاه تعریف شده که تا کنون ساخت ۱۳ ایستگاه آنها در دست اقدام قرار گرفته است. ساخت این پروژه با استفاده از منابع ملی، استانی و بودجه شورا و شهرداری کرج در دست اقدام قرار گرفت.




    مطالب مرتبط

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خادمی با بیان اینکه از محل فروش نفت ۵.۹ میلیارد یورو برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است ، گفت : این پروژه‌ها ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حجم حمل و نقل ریلی بین چین و روسیه همچنان در حال افزایش است . در نه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ، بیش از ۱۲۸ میلیون تن بار از طریق ریل بین ...

    |

    نظرات کاربران