در حال بارگذاری ...

امضای توافق نامه ی احداث جاده و راه آهن در کشورهای سارک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، کشورهای عضو اتحادیه « سارک» با هدف تردد آزادانه اتباعشان توافقنامه احداث جاده و راه آهن با هم ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، کشورهای عضو اتحادیه « سارک» با هدف تردد آزادانه اتباعشان توافقنامه احداث جاده و راه آهن با هم امضا می کنند.

 

 

اگر روابط هند و پاکستان به همین گونه خوب پیش رود مردم دو کشور می توانند با احداث جاده و راه آهن مشترک در کشورهای عضو اتحادیه «سارک» به تمام جنوب آسیا به آسانی سفر کنند.

دیدار اخیر «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در لاهور روح تازه ای به کالبد روابط دو کشور دمیده است و احتمال انعقاد توافقنامه سفر آزاد در منطقه کشورهای عضو اتحادیه «سارک» وجود دارد.

بعد ازچندین ماه وقفه هند میزبان دیدار وزرای حمل و نقل هند و پاکستان خواهد بود.
در صورت اجرای این توافقنامه بین کشورهای عضو و ساخت جاده و خط ریلی مشترک بین کشورهای هند، پاکستان، بوتان، سریلانکا، بنگلادش، افقانستان و مادیو امکان سفر آزاد وجود دارد. احتمال دارد این توافقنامه در اجلاس ۲۰۱۶ که به میزبانی اسلام آباد برگزار می شود و در آن «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز شرکت خواهد دشت به امضا برسد.

مقامات هند معتقدند بعد از افتتاح خط لوله گاز« تاپی» و دیدار غیر منتظره نخست وزیر هند و پاکستان در لاهور یخ روابط بین دو کشور آب شده است و نارندرا مودی معتقد است این بهترین فرصت برای افزایش روابط منطقه ای و برقراری روابط با کشورهای همسایه است.

لازم به ذکر است که توافقنامه حمل و نقل آزاد بین کشورهای «سارک» سالهاست که در حال بررسی است امام بدلیل تیرگی روابط بین هند و پاکستان این توافقنامه نهایی نشده است.

 




نظرات کاربران