در حال بارگذاری ...
  • تاکید آخوندی بر لزوم افزایش سطح همکاری ایران و الجزایر

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با مقام الجزایری بر لزوم افزایش سطح همکاری های اقتصادی میان دو ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با مقام الجزایری بر لزوم افزایش سطح همکاری های اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و خواستار تلاش‌های جدی در این زمینه شد.

     

    عباس آخوندی که به منظور شرکت در نشست کمیسیون پیگیری روابط ایران و الجزایر با هدف آماده‌سازی دومین نشست کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر به این کشور سفر کرده است، همچنین آمادگی دست اندرکاران اقتصادی ایران را برای افزایش سطح همکاری و حضور در الجزایر با هدف شرکت در برقراری روابط اقتصادی قوی‌تر میان ایران و الجزایر اعلام کرد.

    وی گفت: در حال حاضر فهرست بلندی از بخش های مختلف و پیشنهادها وجود دارد که در کمیسیون مشترک الجزایر وایران به ریاست اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری ایران و عبدالمالک سلال نخست وزیر الجزایر بررسی خواهد شد.

    آخوندی نیز خاطرنشان کرد که شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در الجزایر مطابق با بالاترین استانداردها و نیازهای رقابتی آمادگی دارند.

    وی تاکید کرد که مراکز ایرانی ازامکانات بسیار عالی در زمینه‌های ساخت و ساز مسکن‌های صنعتی برخوردار بوده و قادر به رقابت تنگاتنگ با شرکت های جهانی در این زمینه هستند.

    آخوندی در سفر به الجزایر همچنین با «عبدالمجید تبون» وزیر مسکن، عمران و شهرسازی الجزایر دیدار و با او درباره امکان مشارکت موسسات ایرانی دربرنامه ملی مسکن گفت و گو کرد.

    از سوی دیگر وزیر امورمغرب عربی و آفریقایی الجزایر، گفت: ایران سال ها از تحریم رنج برد اما این موضوع باعث شد تا این کشور امکانات خود را در زمینه صنایع و دستیابی به نتایج مطلوب توسعه دهد.

    عبدالقادر مساهل روز سه شنبه در پایان نشست کمیسیون همکاری های ایران والجزایر با اشاره به پیشرفت ایران درزمینه کشاورزی گفت که این موضوع باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران به خودکفایی در عرصه غدایی دست یابد.

    وی خاطرنشان کرد که الجزایر درصدد استفاده از تجربیات ایران در زمینه های کشاورزی و صنایع است. مساهل با تاکید بر اراده و خواست کشورش برای توسعه همکاری های اقتصادی با ایران گفت: این همکاری‌ها هنوز درحد مطلوب و مورد نظر دو کشور نیست.

    وی با بیان اینکه اراده مشترک میان دو کشور برای همکاری های اقتصادی وجود دارد گفت که مابخش های مختلفی را دراین زمینه مشخص کرده ایم و در حال حاضر بیش از هفت سند همکاری در اختیار داریم که بزودی آنها را امضا خواهیم کرد.

    نخست وزیر الجزایر در پایان این دیدار خاطرنشان کرد که الجزایر امکان مشارکت ایرانی ها در طرح ها را از طریق دفاتر مطالعاتی، شرکت ها و یا کارخانه های تولید منازل پیش ساخته پیگیری خواهد کرد.

    نشست کمیسیون پیگری روابط ایران و الجزایربا هدف آماده سازی دومین نشست کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر برگزار می شود.

    معاون اول رئیس جمهوری برای دیدار وگفت وگو با مقامات بلندپایه الجزایر، امروز (چهارشنبه) راهی این کشور می‌شود.

    اسحاق جهانگیری در این سفر دو روزه با رئیس جمهوری ونخست وزیر الجزایر در خصوص راه های توسعه همکاری های دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی خواهد کرد.

    معاون اول رئیس جمهوری همچنین قراراست با روسای مجالس سنا و ملی مردمی الجزایر نیز دیدار و گفت و گو کند.

    شرکت و سخنرانی در مراسم افتتاحیه نشست اقتصادی دو کشور و برگزاری کمیسیون عالی مشترک همکاری های ایران و الجزایر ازدیگر برنامه های معاون اول رئیس جمهوری در این سفر خواهد بود.




    نظرات کاربران