در حال بارگذاری ...
  • نیاز صنعت هوانوردی به انگیزه جهت سرمایه‌گذاری

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway،    آزادسازی نرخ پروازهای هوایی به معنای افزایش قیمت نیست بلکه راهی برای ایجاد تعادل در عرضه ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway،    آزادسازی نرخ پروازهای هوایی به معنای افزایش قیمت نیست بلکه راهی برای ایجاد تعادل در عرضه بلیط پروازهای هوایی به شمار می‌رود. صنعت هوانوردی کشور به یک فرایند کسب و کار مناسب نیازمند است تا بتوانیم با ایجاد انگیزه، شرایط لازم را برای سرمایه گذاری‌های بزرگ فراهم آوریم.

    رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور  که در برنامه تلویزیونی حضور یافته بود ضمن بیان فوق  افزود : طرح آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی به منظور اجرای برنامه پنجم توسعه بوده است و اجرای این طرح فرصت مناسبی را برای توسعه کسب و کار در صنعت هوانوردی کشور فراهم می‌آورد.

     

     

    وی گفت: هرچند طرح آزادسازی قیمت پروازها اجرا شده است اما هنوز قیمت بلیت برخی مسیرها به صورت تکلیفی تعیین می‌شود.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: این طرح در بسیاری از کشورهای جهان اجرا شده است تا قیمت پروازهای هوایی با ارائه خدمات کیفی در جایگاه واقعی خود قرار گیرد. وضع صنعت هوانوردی کشور باعث تضعیف شرکت‌های هوایی شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زمانی ایران ایر به عنوان شرکت حامل پرچم، پنجمین شرکت برتر هوایی جهان و در منطقه نیز بهترین شرکت هوایی از نظر شمار ناوگان و ارائه کیفیت خدمات هوایی بود اما با گذشت چندین سال و ضعیف شدن این شرکت، اکنون بیشتر هواپیماهای آن زمین گیر شده و عمر ناوگان آن نیز افزایش پیدا کرده است.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که سالیانه ده ها میلیارد تومان ضرر می‌دهد و هواپیمایی آسمان نیز به عنوان بدهکارترین شرکت هوایی ایران است.

    به گفته او، کسب و کار نامناسب در صنعت هوانوردی باعث ورشکستگی ۱۲ شرکت و خروج آنها از چرخه صنعت هوانوردی کشور شد. این وضع نشان می‌دهد شرکت‌های هوایی ایران در شرایط مناسبی قرار ندارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون ایرلاین‌ها به بانک‌ها، شرکت فرودگاه‌های کشور و بخش تامین سوخت بیشتر بدهی را دارند و صنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور باید با استفاده از سازوکارهای مناسب بتواند ارزش‌های اقتصادی بیشتری را تولید کند.

    مه‌ابادی افزود: ۵۴ فرودگاه کشور بسیار زیانده شده‌اند که البته این شبکه‌های فرودگاهی می‌توانند در تولید ثروت و ارزش اقتصادی نقش مهمی را ایفا کنند.




    نظرات کاربران