در حال بارگذاری ...
  • بدهی شرکت های هواپیمایی

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،  رئیس سازمان هواپیمایی همچنین از بدهی ۵ هزار میلیارد تومانی شرکت های هواپیمایی خبر داد و گفت: ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،  رئیس سازمان هواپیمایی همچنین از بدهی ۵ هزار میلیارد تومانی شرکت های هواپیمایی خبر داد و گفت: علاوه بر این بدهی ها بسیاری از شرکت ها با زیان انباشته مواجه هستند.

     

     

    اجازه ورود هواپیماهای قدیمی را نمی‌دهیم

    علی عابدزاده با اشاره به اینکه در حاضر ۲۵۰ فروند هواپیما در کشور وجود دارد که ارزش آنها حدود یک میلیارد دلار است ادامه داد: در حالی که ارزش ۵ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ که حدود ۱۵۰۰ صندلی را شامل می شود یک میلیارد دلار و ارزش یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ حدود ۵۰ میلیون دلار است. در مقابل ورود هواپیماهای با عمر بالا می‌ایستیم و اجازه این سرمایه گذاری‌های غیر واقع را نمی دهیم.

     همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه پروازی ایران امروز به ۲۵۰ فروند هواپیما محدود شده است در صورتی که حدود ۴۰ فرودگاه در کشور وجود دارد که اصلا شرکت‌های هواپیمایی تمایلی به پرواز به این مقاصد ندارند در حالی که فرودگاه‌ها سرمایه‌های کشور هستند.

    عابدزاده کیفیت پرواز و انجام پرواز ایمن را از انتظارات مردم از حمل و نقل هوایی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شرکت های هواپیمایی در صورت کنسل شدن پرواز خسارت مسافران را پرداخت می‌کنند اما بسیاری از مسافران برای دریافت خسارت خود مراجعه نمی‌کنند اما هرکس که تمایل به دریافت غرامت دارد می‌تواند اقدام کند و ما مدافع حق وی هستیم.

    وی گفت: ۵۸ درصد از مسافرانی که با هواپیما سفر می کنند سالانه بیش از ۱۰ بار از این نوع روش حمل و نقل استفاده می‌کنند. ۱۹ درصد مسافران سالانه ۷ تا ۱۰ بار، ۱۸ درصد مسافران بین ۵ تا ۷ بار، ۲ درصد ۳ دفعه و دو درصد دیگر نیز یک بار در سال از هواپیما برای سفر استفاده می‌کنند.

    تغییرات اساسی در صنعت حمل و نقل هوایی یک سال پس از اجرای آزادسازی

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از اقدامات در دستور کار این است که شرکت های هواپیمایی مدل فعالیت خود را تغییر دهند، گفت: با اجرای آزادسازی نرخ بلیت، حق انتخاب به مردم داده شده است.

    و در آخر عابدزاده افزود: با اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، طی یک سال آینده شاهد تغییرات اساسی در حمل و نقل هوایی خواهیم بود.

     




    نظرات کاربران