در حال بارگذاری ...
  • افتتاح خط یک مترو اصفهان در سال 96

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway،  محمد جواد شعرباف ، با بیان اینکه فاینانس مترو این شهر تاکنون به نتیجه نرسیده، افزود: علیرغم وجود ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway،  محمد جواد شعرباف ، با بیان اینکه فاینانس مترو این شهر تاکنون به نتیجه نرسیده، افزود: علیرغم وجود انبوه مشکلات و برخورد با منابع میراث فرهنگی در مسیر حفر تونل مترو، خوشبختانه پیشرفت 75 درصدی در ساخت مترو شهر اصفهان را شاهد هستیم.

    وی افزود : : در تلاش هستیم تا در صورت تامین اعتبار، پروژه خط یک در شهریور ماه سال 96 وارد مدار بهره برداری شود.

     

     

    وی در ارتباط با بکارگیری سیستم LRT به دلیل وجود منابع میراث فرهنگی در مسیر حفر زیر زمینی مترو، تصریح کرد: مطالعات در بکارگیری این سیستم حمل و نقل در شهر اصفهان با دقت نظر همکاران ما در طرح جامع حمل و نقل صورت پذیرفت اما LRT تنها در بخش هایی از شهر قابلیت استفاده دارد که از معابر عریض بهره مند باشند.

    شعرباف با اشاره به معابر کم عرض شهر اصفهان و نیاز به ایجاد ظرفیت در آنها گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در طرح جامع حمل و نقل شهر اصفهان، سیستم LRT  پاسخگوی تعداد زیاد مسافر در این شبه کلانشهر نیست و در نهایت مترو، مناسب ترین وسیله نقلیه در این بخش انتخاب شد.

    مدیر عامل مترو اصفهان، تاکید کرد: به دلایل فرهنگی و تلاش برای حفظ میراث تاریخی شهر، در برخی محورها پیشرفت ساخت مترو بعضا با کندی حرکت روبرو است. سازمان میراث فرهنگی نیر در این رابطه همکاری خوبی با مترو اصفهان داشته است.

    وی اظهار داشت: در مطالعات جدید به این نتیجه دست یافته ایم که در ایجاد شبکه های جدید، سیستم LRT به منظور تسهیل در امر رفت و آمد شهروندان اصفهانی ایجاد شود تا در کنار BRT، کار جابجایی مسافر را سرعت بخشند.

    شعرباف از تجربه ناموفق سیستم منوریل در دو شهر قم و کرمانشاه خبر داد و افزود: با توجه به افزایش روز افزون ترافیک در شهرها، انتقال حمل و نقل عمومی به زیر زمین راهکار مناسب تری به نظر می رسد.




    مطالب مرتبط

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خادمی با بیان اینکه از محل فروش نفت ۵.۹ میلیارد یورو برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است ، گفت : این پروژه‌ها ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حجم حمل و نقل ریلی بین چین و روسیه همچنان در حال افزایش است . در نه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ، بیش از ۱۲۸ میلیون تن بار از طریق ریل بین ...

    |

    نظرات کاربران