در حال بارگذاری ...

سبک‌ترین دوچرخه جهان، هم وزن هندوانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، شرکت سازنده این دوچرخه مدعی است این سبک‌ترین دوچرخه تاشوی جهان بوده و از نزدیک‌ترین رقیب خود 3 کیلوگرم سبک‌تر است و وزن آن در حدود یک هنداونه معمولی است. بدنه این دوچرخه شامل یک میله یک تکه از جنس فیبر کربن است که بخاطر سبک شدن و کیفیت بالا از این ماده ساخته شده است. به گفته شرکت هامینگ برد (Hummingbird) این ماده قوی‌تر از فولاد بوده و لرزش را جذب می‌کند لذا «سواری لذت‌بخش» می‌شود.

 

 

چرخ عقب و فرمان این دوچرخه زیر بدنه تا می‌شوند و برای حمل می‌توان میله زین را نیز پایین آورد. شرکت سازنده مدعی است مکانیزم هامینگ برد به‌گونه‌ای طراحی شده است که احتمال شل شدن زنجیر را از بین می‌برد، مشکلی که به دفعات در دوچرخه‌های مشابه دیده شده است.

پیتر کراسیون (Peter Craciun) طراح این دوچرخه می‌گوید: طراحی‌های تاشوی بسیار زیادی وجود دارد که چرخ زیر بدنه می‌رود اما همه آنها در قسمت جلویی یا پشت پدال‌ها نوعی انحراف دارند. اما مدل هامینگ برد مرکز محور حول پدال‌هاست و لذا فاصله میان پدال و چرخ همواره یکسان خواهد ماند. این یعنی در کل مدت تاشدگی نیز زنجیر در حالت کشیده باقی می‌ماند.

 

او می افزاید: با این سیستم نه تنها توانستیم وزن اضافی را از بین ببریم، بلکه دوچرخه را راحت‌تر و امن‌تر هم کرده‌ایم. کراسیون طراحی دوچرخه‌های تاشو را بعد از آن آغاز کرد که خودش نتوانست دوچرخه‌ای با قیمت مناسب پیدا کند که براحتی تا شده و در آسانسور ساختمان محل سکونتش جا شود یا بتواند براحتی آن را از پله‌ها بالا ببرد.پیتر خودش دباره این مسئله می‌گوید: من همیشه به دوچرخه‌های سبک و تاشو علاقه داشتم و لذا از همان اول می‌دانستم می‌خواهم سبک‌ترین دوچرخه دنیا را بسازم. طراحی دوچرخه‌های تاشوی موجود در بازار بسیار پیچیده است و لذا وقتی تا می‌شوند بهم می‌ریزند».این دوچرخه در رنگ‌های قرمز، زرد، سیاه و فیبرکربن خام و در دو نسخه تک دنده و پنج دنده تولید می‌شود.

مترجم: علی جعفری




نظرات کاربران