در حال بارگذاری ...

اهدای رایگان کلاه ایمنی به موتور سواران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، مدیرکل سازمان حمل ونقل وپایانه های کهگیلویه وبویراحمد خبر داد: در هشت ماه سال جاری بیش از هشت نفر بر اثر ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، مدیرکل سازمان حمل ونقل وپایانه های کهگیلویه وبویراحمد خبر داد: در هشت ماه سال جاری بیش از هشت نفر بر اثر تصادف موتورسیکلت در راههای استان جان خود را از دست دادند.

 

 

علی خوانپایه مدیرکل حمل نقل وپایانه ها گفت:برای هفته ایمنی که از 23 تا 29 است و این برنامه ها توسط راهنمایی ورانندگی ناجا، سازمان حمل ونقل وپایانه ها به همراه دیگر ارگانهای دولتی در کل کشور تدارک دیده شده است.
وی افزود: بخشی ازتصادفات جاده‌ای منجربه فوت و یکی از آسیب پذیرترین اقشار جاده ای حمل و نقل موتورسواران هستند که عدم تعادل و نداشتن حفاظ لازم موتورسیکلت باعث این آسیب پذیری می شود.
مدیرکل سازمان حمل ونقل پایانه‌ها گفت: طبق برآورد آمار کارشناسان سازمان حمل و نقل در سطح کشور، سرعت بیش از50کیلومتردر تصادفاتی که یک یا دو طرف موتورسیکلت است احتمال 85درصد فوت راکبین موتورسوارن را به همراه دارد و براساس آمارهای سارمان راهداری امور حمل و نقل، سال گذشته درکل کشور 12204 نفر بر اثر تصادف جان خود را در راه های برون شهری و روستایی از دست دادند، که از این تعداد بیش از دوهزار و دویست نفر راکبین موتورسوار بوده اند.
وی گفت: در راههای برون شهری و روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد154نفر در سال گذشته جان خود را از دست دادند که از این تعداد 18 نفر موتورسوار بودند.
وی با توجه به اینکه 70 درصد موتور سواران بین سنین 16 تا 20 سال هستند، ابراز نگرانی کرد و گفت: به دلیل ارزانی این وسیله نقلیه و پایین بودن هزینه سوخت باعث شده که طبقه پایین دست جامعه از این وسیله استفاده کنند.
خوان پایه گفت: در هشت ماهه سال جاری بیش از 8 موتور سیکلت سوار در استان کهگیلویه و بویراحمد جان خود را ازدست دادند.
وی این مشکل را فرهنگ ترافیکی دانست و اظهار داشت: به غیر از سازمان حمل و نقل، دانشگاه ها،آموزش پرورش و صداوسیما می‌توانند نقش آفرینی زیادی درجهت فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی کنند.
خوان‌پایه این مطلب را اضافه کرد که دومین عامل مرگ میر در سطح کشور تلفات ناشی ازسوانح بوده و عمده ترین سوانح ناشی از رانندگی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد این امر صادق است و باید همه دست به دست هم دهیم تا فرهنگ ترافیکی و ایمنی شهروندان را تغییر دهیم.
مدیرکل حمل ونقل پایانه‌ها گفت: بیش از 70 درصد آسیب دیدن موتورسواران در تصادفات از ناحیه سر و گردن است و سازمان حمل و نقل کلاه ایمنی را سرلوحه کار خود قرار داده و هرساله تعدادی کلاه ایمنی را به صورت رایگان بین موتورسواران توزیع می کند و حتی
این برنامه در شهرستان چرام اجرا شد.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فریدونکنار از توزیع رایگان کلاه ایمنی بین راکبین موتورسیکلت روستای مهلبان ، ...

|

نظرات کاربران