در حال بارگذاری ...
  • کشتی رو رو در خزر، خواسته همسایگان خلیج فارس

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوری ایران در مصاحبه امروز خود با خبرنگاران گفت : توسعه حمل ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway، مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوری ایران در مصاحبه امروز خود با خبرنگاران گفت : توسعه حمل و نقل چند وجهی سبب تسریع و تسهیل در جا به جایی کالا میان بنادر حاشیه خزر می شود و استفاده از کشتی های رو رو هم می تواند کالا را در کمترین زمان به مقصد برساند.

    وی افزود : توسعه حمل و نقل چند وجهی و استفاده از کشتی رو رو مهم ترین بخش تفاهمنامه هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر کشورهای حاشیه خزر در ساری است .  
     کشتی های رو رو کشتی هایی هستند که برای حمل خودرو و سایر محموله هایی که روی چرخ قرار دارند ، استفاده می شوند . این کشتی ها دارای سکویی در پاشنه یا دو طرف هستند که می تواند ارتباط کشتی با اسکله را فراهم سازد و در نتیجه وسایل نقلیه با بار خود به راحتی به داخل کشتی راه می یابند.
    از مزایای استفاده از کشتی رو رو می توان  صرفه جویی در هزینه های جا به جایی کالاهای تجاری از مبدا تا مقصد ، کنترل کامل کالا در تمام مسیر حمل چه در زمین و چه در دریا توسط صاحب کالا و کاهش زمان جا به جایی به خاطر کاهش دفعات تخلیه و بارگیری را نام برد.
    خسرو سرایی  همچنین گفت : نمایندگان بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر در این اجلاس موافقت کردند تا با برنامه ریزی مناسب بتدریج ظرفیت بنادر حاشیه خزر برای حمل و نقل چند وجهی و ترکیبی دریایی، ریلی و جاده ای آماده شود.
    سرایی ایجاد مرکز هیدروگرافی در دریای خزر برای تعیین مسیرهای دریایی ، امضای یاداشت تفاهم کنترل کشتی ها برای حفظ محیط زیست دریایی ، راه اندازی وب سایت اجلاس برای اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات را از دیگر مصوبات و تفاهم چند جانبه اجلاس هفتم در ساری برشمرد .
    هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر روز دوشنبه با حضور نمایندگان 13 بندر از پنج کشور حاشیه دریای خزر در هتل سالاردره ساری آغاز شد و طبق توافق نمایندگان هشتمین اجلاس در بندر ترکمن باشی ترکمنستان برگزار می شود .
    ایران ، روسیه ، آذربایجان ، ترکمنستان و قزاقستان کشورهای حاشیه دریای خزر هستند.

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست تکمیل پیش نویس پروتکل تامین ایمنی دریانوردی دریای خزر با حضور ویدئوکنفرانسی سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و ...

    |

    قزاقزستان برای مبارزه با کم عمقی دریای خزر باید در حدود ۸۷ میلیارد دلار هزینه کند تا زیرساخت های بنادرش با افزایش این حجم از ترافیک کانتینری ، سازگار گردد .

    |

    نظرات کاربران