در حال بارگذاری ...
  • وضعیت سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway  ،  وزارت راه‌‌وشهرسازی به تعهدات خود در قبال سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway  ،  وزارت راه‌‌وشهرسازی به تعهدات خود در قبال سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) عمل کرده است .

    جواد هدایتی مدیرکل آمار٬ ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان فوق درباره راه‌اندازی سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی خودروهای سنگین و سبک گفت: مسئولیت راه‌اندازی این سامانه با وزارت کشور است تا اطلاعات معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در یکجا متمرکز شود. تمرکز اطلاعات می‌تواند برای سازمان محیط زیست٬ نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کمک حال باشد.

     

     

    وی با بیان اینکه طبق ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی مصوب سال ۱۳۸۴ جمع‌آوری اطلاعات مراکز و صدور برگ معاینه فنی خودروهای سنگین بر عهده سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی و جمع‌آوری اطلاعات مراکز و صدور برگ معاینه فنی خودروهای سبک بر عهده وزارت کشور است٬ ادامه داد: وزارت کشور در بحث طراحی نرام‌افزاری سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) اقداماتی انجام داده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز آماده ارائه اطلاعات و یکپارچه‌سازی اطلاعات در این سامانه است.

    مدیرکل آمار٬ ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه یکپارچه‌سازی اطلاعات در این سامانه یک الزام قانونی است٬ گفت: بیش از یک سال است که اطلاعات مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین آماده است و این آمادگی وجود دارد که به محض آمادگی وزارت کشور با انتقال اطلاعات روی این سامانه یکپارچه‌سازی صورت گیرد.

    وی درباره سامانه برخط مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین موجود در سازمان راهداری گفت: اطلاعات ۱۴۰ مرکز معاینه فنی سراسر کشور به صورت برخط (آنلاین) در این سازمانه ثبت می‌شود که حدود یک سال هم از عمر این سامانه می‌گذرد.

     

    در بند (ز) ماده یک آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو آمده است: سامانه‌ای متمرکز و برخط (آنلاین) برای ثبت مشخصات و اطلاعات آزمایش‌های فنی و صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری که با بهره گیری از زیرساخت‌های الکترونیکی و اطلاعات پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد وحدت رویه در امور مربوط به معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری سبک و سنگین درون و برون شهری و تسهیل در اعمال مقررات و ثبت مکانیزه تخلفات توسط وزارت کشور و با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها ایجاد می‌شود/.




    نظرات کاربران