در حال بارگذاری ...
  • آمادگی تاید واتر برای حضور در مناقصه های بنادر ایران

     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، اصلی ترین بندری که می تواند جوابگوی اقتصاد ایران باشد بندر شهید رجایی است، لذا تاخیر در برگزاری ...

     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، اصلی ترین بندری که می تواند جوابگوی اقتصاد ایران باشد بندر شهید رجایی است، لذا تاخیر در برگزاری مناقصات و انتخاب پیمانکار باعث تاخیر در برنامه ریزی و آماده سازی این بندر می شود.
    مهدی اعتصام  مدیرعامل تایدواتر از آغاز مذاکره این شرکت با طرف های خارجی خبر داد و گفت: باید هر چه سریعتر وضعیت ترمینال های بندر شهید رجایی مشخص و اپراتورهای این بندر تعیین تکلیف شوند.

    وی از آمادگی تایدواتر برای حضور جدی در همه مزایده‌ها و مناقصه ‌های بنادر ایران، خبر داد و گفت: با خارج شدن تایدواتر از لیست تحریم ها در صورتی که سیاست های سازمان بنادر اجازه دهد آماده همکاری هستیم.
    اعتصام افزود: اقدامات اولیه برای بررسی بازار، همکاران، رقبا و شرکت های خارجی انجام و مذاکرات جدی خود را با طرف های خارجی آغاز کردیم، اما در حال حاضر اعلام اسامی شرکت ها به صلاح نیست.

     وی با تاکید بر اینکه پس از لغو تحریم ها در بنادر کشور مشکل خاصی برای کوتاه مدت وجود ندارد، افزود: از نظر فضا، اسکله و زیرساخت‌های عمرانی در کوتاه مدت مشکل خاصی ایجاد نمی شود اما در بحث تجهیزات قطعا باید با برنامه ریزی عمل کنیم. در این زمینه با تقویت و نوسازی و ورود تجهیزات با تکنولوژی های جدید، خدمات مطلوب به خطوط مختلف کشتیرانی ارائه شود.

    مدیرعامل تایدواتر افزود: به طور طبیعی بعد از اجرایی شدن برجام و تحقق رفع تحریم ها به صورت عملی، تحرک ویژه ای در بنادر و اقتصاد کشور شکل می گیرد که باید در فضای جدید با برنامه ریزی عمل و پیش بینی های لازم را داشته باشیم.




    مطالب مرتبط

    بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

    |

    "سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

    |

    در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

    |

    بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

    |

    نظرات کاربران