در حال بارگذاری ...
  • رونمایی سیستم رانندگی هوشمند نیسان

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، کانسپت IDS که در نمایشگاه اتومبیل توکیوی امسال رونمایی شده، مجهز به سیستم «رانندگی هوشمند نیسان» ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، کانسپت IDS که در نمایشگاه اتومبیل توکیوی امسال رونمایی شده، مجهز به سیستم «رانندگی هوشمند نیسان» است؛ سیستمی که نسل آینده تکنولوژی رانندگی خودکار در این خودروساز است و قرار است تا از سال ۲۰۲۰ در مدل‌های آینده این کمپانی استفاده شود.
     

    سامانه رانندگی هوشمند نیسان دارای دو حالت است ؛ «رانندگی دستی» است که در آن، کنترل در دست راننده است. ولی در همین حال، سیستم «رانندگی هوشمند نیسان» با حسگرهای رصد کننده خود به صورت فعال باقی مانده و در نقش دستیار کمکی عمل می‌کند. در حالت  دوم «راننده پایلوت»، خودرو خودش تمام وظایف رانندگی را به عهده می‌گیرد، ولی عملکرد وسیله نقلیه در مواردی نظیر شتاب‌گیری، ترمز، گردش‌ در پیچ‌ها، از سبک و ترجیح شخصِ راننده، تقلید می‌شود.
     

     


    طراحی داخل کابین این خودرو، انعکاسی از این واقعیت است که با یک وسیله نقلیه با رانندگی خودکار روبرو هستیم. وضعیت کابین نسبت به حالت‌های «رانندگی دستی» یا «رانندگی پایلوت» تغییر می‌کند. در حالت رانندگی پایلوت، فرمان به سمت وسط پنل ابزارها جمع می‌شود و یک صفحه تخت بزرگ بیرون می‌آید. در نتیجه، فضای بیشتری در دسترس قرار داده می‌شود. به علاوه، تمام صندلی‌ها قابلیت چرخش به سمت داخل و ایجاد فضای گفتگوی بهتر را دارا هستند.
     

     


    ولی در حالت «رانندگی دستی»، تمام صندلی‌ها حتماً‌ رو به جلو هستند و غربیلک فرمان به همراه نشانگر و نمایشگر سر بالا که وضعیت مسیر و دیگر اطلاعات موردنیاز را نشان می‌دهد،
    از دیگر تکنولوژی‌های به کار رفته در این کانسپت نیسان می تواند به سیستم «پارک خودکار» با قابلیت هدایت از طریق یک گوشی هوشمند یا تبلت و همین‌طور تکنولوژی شارژ بی‌سیم اشاره کرد.

     

     

     




    نظرات کاربران