در حال بارگذاری ...
  • آمادگی ایران واندونزی در اجرای پروژه‌های حمل و نقل

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، محمد علی نجفی استاندار گیلان در دیدار سفیر اندونزی، مسلمان بودن اکثریت جمعیت این کشور را زمینه خوبی ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، محمد علی نجفی استاندار گیلان در دیدار سفیر اندونزی، مسلمان بودن اکثریت جمعیت این کشور را زمینه خوبی برای گسترش همکاری‌ها دانست و اظهار داشت: نقاط مشترک زیادی با کشور اندونزی وجود دارد و در اکثر مجامع بین‌المللی نقطه نظرات واحدی بین دو کشور وجود دارد.

    وی با اشاره به فرصت جدید ایجاد شده در دیپلماسی کشور  پس از توافق هسته‌ای خاطر نشان کرد: امیدواریم  در فضای جدید از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور بهره لازم را ببریم و ارتباطات بیشتری برقرار شود.

    نماینده عالی دولت در گیلان نقش کشور اندونزی در دوران تحریم و ارتباط با کشور ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت در تلاش است تا با کشورهایی که در زمان تحریم با ما همکاری مناسب داشتند در دوران پسا تحریم نیز با آن‌ها ارتباط بیشتری برقرار کند.

     

     

     در این دیدار سفیر جمهوری اندونزی در ایران ایجاد بهترین همکاری‌ها بین ایران و اندونزی را یکی از وظایف اصلی خود عنوان کرد و اظهار داشت: قطعاً 2 کشور مسلمان بالاترین و بهترین سطح همکاری‌ها را داشته و خواهند داشت.

    دیان ویون جوریت با اشاره به اینکه اقلیم و طبیعت این استان مرا به یاد کشور اندونزی می‌اندازد افزود: هدف از این سفر انتقال پیامی درباره اعلام آمادگی همکاری برای سرمایه‌گذاری در زمینه جاده‌سازی، گاز، نفت و پروژه‌های پتروشیمی در استان گیلان باتوجه به ظرفیت بالای آن است.

    وی با بیان اینکه شرکت‌های توانمندی در حوزه راه آهن در کشور اندونزی وجود دارد گفت: شرکت‌های اندونزیایی برای  سرمایه‌گذاری در مسیر رشت به آستارا می‌توانند کمک کنند.

     ویون جوریت افزود: در حال برنامه‌ریزی برای دعوت از شرکت‌ها و کمپانی‌ها و سرمایه‌گذاران گردشگری اسلامی اندونزی برای سفر به گیلان هستیم.

    در این نشست سفیر اندونزی کتاب مردم دوست داشتنی ایران که مجموعه عکس‌های وی از کشورمان است را به استاندار گیلان اهدا کرد.




    نظرات کاربران