در حال بارگذاری ...
  • ارائه شرایط ویژه راه آهن جهت سرمایه گذاری در بخش ناوگان ریلی

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway:  جلسه مشترک معاون عمرانی استانداری و مدیر کل راه‌آهن فارس و معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت ...


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway:  جلسه مشترک معاون عمرانی استانداری و مدیر کل راه‌آهن فارس و معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با موضوع تشریح سیاست‌ها و رویکردهای راه‌آهن در ارائه تسهیلات سرمایه‌گذاری در بخش ناوگان و زیرساخت‌های ریلی، شرایط تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برگزار شد .


    حسین عاشوری، در این جلسه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انتقال بار از روی جاده به ریل در بنادر کشور و نگاه ویژه ریاست جمهور به توسعه حمل‌ونقل ریلی و نیز سیاست‌های کلی برنامه ششم به‌ عنوان اسناد بالادستی در توسعه حمل‌ونقل ریلی به تشریح مزایای حمل‌ونقل ریلی از جمله کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات و کاهش آلودگی نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت.

     


    معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در خصوص همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی در ۱۰ سال گذشته و عمده بارهای قابل‌حمل با راه‌آهن و تخفیفاتی که به صاحبان بار می‌توان ارائه داد، بسته‌های حمایتی قابل ارائه به سرمایه‌گذاران در بخش خرید واگن باری، مسافری و لکوموتیو و ایجاد بارانداز و... توضیحات کاملی ارائه کردند.
    در ادامه این جلسه رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس با تشریح طرح‌های ریلی استان از جمله راه‌آهن شیراز - گل گهر، شیراز - بوشهر و اقلید - یزد، به اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها اشاره کرد.
    وی سهم راه‌آهن از حمل‌ونقل استان را نامطلوب خواند و گفت: با عنایت به نیاز استان فارس به اتصال راه‌آهن به بنادر و دیگر استان‌های هم‌جوار، سرمایه‌گذاری در این بخش در اولویت‌های استانداری قرار دارد.
    در این جلسه همچنین معاون عمرانی استانداری فارس، مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن، مدیر کل راه‌آهن فارس و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی حضور داشتند.
    در این جلسه که در استان فارس برگزار شد در خصوص راه‌اندازی شرکت حمل‌ونقل ریلی در استان فارس، بررسی درخواست احداث خط فرعی معدن خاک نسوز استقلال آباده برای حمل دو میلیون تن خاک نسوز به یزد، ایجاد دپوی تخلیه محمولات ذوب‌آهن اصفهان در ایستگاه شیراز با همکاری و مشارکت راه‌آهن، پیگیری و بررسی مجدد حمل محمولات سوختی مورد نیاز استان فارس از طریق خطوط ریلی و نیز ایجاد پارکینگ برای حمل محمولات ایران خودروی فارس به مقصد تهران و بالعکس بحث و تبادل نظر شد.




    مطالب مرتبط

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خادمی با بیان اینکه از محل فروش نفت ۵.۹ میلیارد یورو برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است ، گفت : این پروژه‌ها ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حجم حمل و نقل ریلی بین چین و روسیه همچنان در حال افزایش است . در نه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ، بیش از ۱۲۸ میلیون تن بار از طریق ریل بین ...

    |

    نظرات کاربران