در حال بارگذاری ...

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در لجستیک

 

امروزه دگرگونی های اساسی ایجاد شده در کسب و کار در نتیجه کاربردهای تجارت الکترونیکی مبتنی بر اینترنت و فناوری های مربوط حاصل شده است.این امر حاکی از آن است که سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات از عناصر اصلی برای بقا و موفقیت در کسب و کار محسوب می شود.در شروع هزاره سوم ، فناوری اطلاعات به عنوان مهم ترین تحول و توسعه در جهان مطرح شده است و دستاوردهای ناشی از آن نیز به گونه ای با زندگی و کسب و کار مردم عجین شده که نادیده گرفتن آن باعث بروز اختلالی عظیم در جامعه خواهد شد.کاربردهای متنوع فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی در حوزه های مختلف کسب و کار بر کسی پوشیده نیست و امروزه میزان حضور و استفاده از این فناوری در کشورها به عنوان معیار سنجش توان علمی و قدرت آن کشورها برای تولید ، توزیع و استفاده از دانش ارزیابی می شود.مدیریت بهینه نیازهای لجستیک یکی از حیاتی ترین فعالیت های این بخش محسوب می شود و استفاده از قابلیت های فناوری اطلاعات در کارکردهای مختلف لجستیکی از قبیل حمل و نقل ، انبارداری ، نگهداری و تعمیرات ، کنترل موجودی ، مدیریت سفارشات ، خرید ، منابع انسانی ، مدیریت مالی و غیره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.حجم این سیستم ها و پیچیدگی ها ابعاد آنها هر روز در حال گسترش است و برای تصمیم گیری و هدایت صحیح امور ، ارزش و اهمیت سیستم ها ی اطلاعاتی و ارتباطی توانمند بیش از پیش مشخص می گردد.

 

 

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در لجستیک

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در لجستیک

 

 

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در لجستیک برای کارشناسانی طراحی شده که در دنیای تجارت پیچیده الکترونیکی امروز ، در حال حاضر و یا در آینده جزو مدیران سازمان های لجستیکی و متخصصین امور تجاری خواهند بود.هدف اصلی این نوشتار آن است که به کارشناسان و مدیران کمک کند تا استفاده از مدیریت فناوری های اطلاعاتی را بیاموزند تا بتوانند به فرآیندهای کسب و کار روح تازه ای بدمند ، تجارت الکترونیکی در سازمان های لجستیکی را هدایت کنند ، تصمیم گیری ها را بهبود ببخشند و از مزیت های رقابتی استفاده نمایند.بنابراین تاکید اصلی کتاب فناوری اطلاعات در لجستیک بر نقش برجسته اینترنت ، شبکه های اینترانت ، اکسترانت ها و سایر فناوری های اینترنتی است تا بتوانند بستر فنی مناسبی را برای تجارت الکترونیک در حوزه فعالیت های لجستیکی فراهم نمایند و بدین وسیله همکاری های درون و بین سازمانی و بازارهای جهانی را تسهیل نماید.

 

 

 

فهرست مطالب

- فصل اول : تاریخچه سیستم های اطلاعاتی در لجستیک

- فصل دوم : نقش سیستم های اطلاعاتی در لجستیک

- فصل سوم : نقش فناوری اطلاعات در لجستیک یکپارچه

- فصل چهارم : سیستم های برنامه ریزی منابع انسانی و مدیریت ارتباط با مشتریان

- فصل پنجم : نقش فناوری اطلاعات در کسب مزیت های رقابتی

- فصل ششم : تجربه های موفق سازمان ها در زمینه طراحی و پیاده سازی IT

 

 

ناشر : مرکز مظالعات و پژوهش های لجستیکی دانشگاه امام حسین
مولفین : مرکز مطالعات و پژوهش های لجستیکی - علی کریمی


| شناسه مطلب: 38228




کتب تخصصی



نظرات کاربران