در حال بارگذاری ...

سیستم مرسدس بنز برای رفع نقطه کور در کامیون

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway:ایمنی و باز هم ایمنی ، امروزه با بزرگ شدن ابعاد خودروهای سنگین و به طور مشخص کامیون ها ، کنترل ناوگان ...

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway:ایمنی و باز هم ایمنی ، امروزه با بزرگ شدن ابعاد خودروهای سنگین و به طور مشخص کامیون ها ، کنترل ناوگان از طرف راننده سخت تر می شود.یکی از مشکلات راننده های خودروهای سنگین ، کنترل و اشراف به نقاطی از خودرو می باشد که جزو نقاط کور به حساب می آیند و شاید مشخص ترین نقطه ، جلو سمت راست کامیون می باشد.

 

سیستم مرسدس بنز برای رفع نقطه کور در کامیون

 

واحد کامیون خودروسازی مرسدس بنز به دنبال معرفی یک سیستم مبتنی بر رادار است که در هنگام خطر برخورد قریب الوقوع هر نوع شیئ ثابت مانند دکل برق ، چراغ راهنمایی و رانندگی  یا وسیله نقلیه ای  به نقاط کور کامیون ، هشدار لازم را به راننده بدهد.

همچنین این سیستم در هنگام تغییر خطوط ، به راننده با استفاده از یک سیگنال نوری هشدار لازم را در زمانی که جسمی در حال حرکت در سمت مسافر و یا به اصطلاح ، شاگرد باشد می دهد.هشدار از طریق چراغ LED سه گوش که به رنگ قرمز در می آید همراه با بوق خواهد بود.

 

سیستم مرسدس بنز برای رفع نقطه کور در کامیون

 

این سیستم از چند حسگر یا سنسور در محور عقب و جلو کامیون و یا تریلر بهره می برد که با اسکن طولی تا دومتر جلوتر از ناوگان ، هشدار لازم را به راننده می دهد.

توسعه سیستم نقطه کور از نظر فن آوری به پایان رسیده است ولی جهت تولید انبوه ، نیاز به آزمایش و تایید بیشتر می باشد تا امکان استفاده از آن در سایر وسایل نقلیه سنگین مهیا گردد.

 

سیستم مرسدس بنز برای رفع نقطه کور در کامیون

 




نظرات کاربران