در حال بارگذاری ...
  • کتاب نگرشی جامع بر مدیریت زنجیره تامین

    نام لاتین : Supply Chain Management

     

    کتاب نگرشی جامع بر مدیریت زنجیره تامین

    Supply Chain Management

     

    تحولات اقتصادی ، الزامات بازار ، شدت رقابت ، فناوری های جدید ، تغییر سطح انتظارات مشتریان و سازمان ها ، تعدد و تنوع عوامل و منابع تامین و بسیاری مقوله های دیگر ، زمینه را برای ارزش آفرینی در یک اقتصاد مبتنی بر شبکه فراهم آورده است.تسهیم سود ، به اشتراک گذاشتن ارزش و در نهایت تعدیل خطرات ، در زنجیره ای از اقدامات ارزش آفرین ، منجر به توسعه مفاهیمی راهبردی در یک نظام زنجیره ای شده است.

     

    کتاب نگرشی جامع بر مدیریت زنجیره تامین

    کتاب نگرشی جامع بر مدیریت زنجیره تامین

     

     

    در این میان نظام مدیریت زنجیره تامین به نحوی سازمان یافته ، یکپارچه و هدفمند توسعه یافته به نحوی که جریان ارزش پایداری فراهم سازد.این فعالیت ها در پنج حوزه ایجاد کننده ارزش تمرکز می یابند: کیفیت ، به نحوی که مواد و خدمات تامین شده عاری از عیب و نقص باشد. هزینه ، فعالیت های مدیریت زنجیره تامین بر اساس مدیریت استراتژیک هزینه در طول دوره عمر اقتصادی آنها سازمان دهی گردد.زمان به نحوی که کلیه عوامل مشارکت کننده در طول زنجیره نقش فعالی در کاهش زمان در طول سیکل تامین تا توزیع داشته باشند.فناوری ، تمرکز بر تامین دانش و تکنولوژی مناسب در زمان مطلوب به نحوی که منجر بر ایجاد مزیت رقابتی گردد و در نهایت روابط بلند مدت شرکا ، تا جایی که منافع متقابل را برای ایشان به ارمغان آورد.

     

    بر همین اساس به منظور دست یابی به این معیارهای ارزشی در کسب و کارهای امروزی و زمینه سازی مدیریت اثربخش جریان مواد ، جریان اطلاعات و جریانات مالی به عنوان ارکان کلیدی نظام های مبتنی بر شبکه به عنوان ابزارهایی جهت خلق و ایجاد ارزش و مزیت رقابتی در کسب و کار ، کتاب نگرشی جامع بر مدیریت زنجیره تامین تدوین شده است.

    می توان امیدوار بود با بهره گیری از مفاهیم ارائه شده در کتاب نگرشی جامع بر مدیریت زنجیره تامین ، که سعی شده است نگرشی جامع از مفهوم مدیریت زنجیره تامین به مخاطبین خود ارائه دهد ، زمینه توسعه و تعالی صنعت کشورمان را فراهم آوریم.ساختار کتاب حاضر و ترکیب بندی فصول و موضوعات آن به گونه ای طراحی شده است که بتواند بخشی از نیازها و انتظارات مخاطبین مختلف را که در سطوح صنعت و دانشگاه علاقمند به مفاهیم کلاسیک و رویکردهای مدیریت زنجیره تامین هستند برآورده سازد.

     

    فهرست مطالب

     

    فصل اول : کلیات

    فصل دوم : رویکردها و نگرش ها و مدل های مفهومی SCM

    فصل سوم : روش ها و تکنیک های مطرح در SCM

    فصل چهارم : یکپارچه سازی در مدیریت زنجیره تامین SCM

    فصل پنجم : مدیریت ارتباطات در SCM

     

    ناشر : انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران
    مولفین : مهدی غضنفری - مهدی فتح اله




    مطالب مرتبط

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تمنایی دانشیار دانشگاه صنعتی اصفهان و طراح شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در نشست بررسی ترانزیت ریلی به تشریح اهم ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بهنام علیخانی ، نایب رئیس کمیسیون امور گمرکی اتاق بازرگانی در رونمایی از سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت «باعه» ...

    |

    نظرات کاربران