در حال بارگذاری ...

کتاب بررسی فنی و قانونی تشخیص اصالت و ارزیابی خودرو

 

 تشخیص اصالت خودرو ، بررسی فنی و ارزیابی خودرو ، یکی از وظایف مهم و پیچیده کارشناسان رشته وسایل نقلیه موتوری زمینی به حساب می آید ، برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز این فن ، منابع بسیار محدودی وجود دارد.مطالب جزواتی که هم اکنون به عنوان منبع در دسترس هستند ، قدیمی ، ناقص و پراکنده اند و پاسخگوی نیازهای کارشناسی این رشته نیستند.این میزان اطلاعات با آن دانش و مهارتی که از متخصصان انتظار می رود ،‌بسیار فاصله دارد.همین فاصله بین تخصص و اطلاعات کارشناس است که گاهی باعث می شود اظهار نظر همکاران اعم از کارشناسان راهور یا کارشناسان رسمی دادگستری ،‌ درباره بررسی فنی و تشخیص اصالت خودرو با واقعیت ام رهمخوانی و هماهنگی نداشته باشد.

 

کتاب بررسی فنی و قانونی تشخیص اصالت و ارزیابی خودرو

کتاب بررسی فنی و قانونی تشخیص اصالت و ارزیابی خودرو

 

البته از این اشتباهات ممکن است در هر تشکیلاتی وجود داشته باشد ، اما هر چقدر این اشتباهات کم تر و به صفر نزدیک تر باشد ، جایگاه کارشناسی اهمیت و اعتبار بیشتری می یابد.نوشته یا مدرکی در دسترس نیست که بدانیم موضوع اصالت خودرو چگونه و کی مطرح شده است ،‌ اما احتمال دارد در پی تغییر مشخصات فنی خودرو ، در تعویض اتاق یا تعویض موتور و تغییر رنگ و مانند آن ،‌ مسئله اصالت خودرو پیش آمده باشد ، زیرا این تغییرات باعث می شده است مشخصات فنی خودرو با اسناد فروش و اسناد شماره گذاری انطباق نداشته باشد و از آنجا که مسئولان امر در این زمینه موظف بوده اند پاسخی پیدا کنند یا راه حلی بیندیشند ،‌بحث اصالت خودرو مطرح شده است.

 

در کشورهای پیشرفته جهان ،‌هر کار مهمی که شروع می شود یا هر فردی که موقعیت مهمی در عرصه های سیاسی ، اقتصادی ،‌هنری ،‌ نظامی ، اداری و... به دست می آورد ، برای ماندگاری و ارج نهادن به آن کار یا آن فرد و نقش آنها در تاریخ کشورشان ، شرح حال و تاریخچه آن فرد یا آن واقعه مهم را برای دسترسی و مطالعه آیندگان می نویسند ، اما در کشور ما که یکی از کشورهای در حال توسعه است ،‌ کم تر دیده یا شنیده شده است که به این کارها به پردازند یا به آن اهمیت بدهند. به همین علت است که نمی دانیم نسئله اصالت خودرو ، کی و چگونه مطرح شده است و چه افرادی در مطرح کردن آن نقش داشته اند؟

ما نوشته ها و قوانین مقرراتی که از سال های گذشته در بایگانی به یادگار مانده است ،‌نشان می دهد مسئله تغییر وضعیت کامیون ها از سال ۱۳۴۷ ، یکی از مشکلات راهنمایی و رانندگی بوده است.

 

فهرست مطالب

 

فصل اول : ارزیابی خودرو

فصل دوم : قوانین و مقررات تغییر وضعیت وسائل نقلیه باربری و مسافری

فصل سوم : ضوابط بارگیری و مقررات حمل و نقل بار در راه

فصل چهارم : منابع و روش های بررسی احراز اصالت خودرو

فصل پنجم : مشخصات فنی و vin خودروهای تولید داخل

فصل ششم : خودروهای وارداتی

فصل هفتم : واژه نامه

فصل هشتم : منابع

 

 

ناشر : انتشارات دانشگاه علوم انتظامی امین
مولف : نقی بازدار




نظرات کاربران (2)