در حال بارگذاری ...
  • کتاب ارتباطات و علائم در راه آهن از دیروز تا فردا

    نام لاتین : Railway Communication and Signaling From Yesterday to Tomorrow

     

    روند رشد ارتباطات در سال های اخیر با چنان شتابی روبرو بوده که تمامی بخش های مختلف جامعه را درگیر نموده است ، به نحوی که در این عصر پرشتاب توقفی هرچند کوتاه هم چون گام هایی بلند به عقب می باشد.

     

    توسعه ارتباطات خدمتی به سزا در تمامی بخش های جامعه از جمله اقتصاد ، فرهنگ ، هنر و سیاست حمل و نقل داشته است. بی شک حمل و نقل و جابه جایی بزرگ ترین دغدغه بشر از بدو تاریخ تا کنون بوده است.جابجایی های عظیم و طویل انسان در گذشته و تلاش او در استفاده از زمین ، دریا و هوا به منظور حمل و نقل و جابه جایی و متعاقب آن ساخت وسایلی هم چون قطار ، کشتی ، هواپیما و انواع خودروها دلیلی بر این مدعاست.در این میان برای جابجایی و حمل و نقل ایمن و آرامش سفر ، همواره خطوط ریلی بیش از سایر وسایل نقلیه مورد توجه مسافرین و صاحبان کالا بوده است.

     

     

    کتاب ارتباطات و علائم در راه آهن از دیروز تا فردا

    کتاب ارتباطات و علائم در راه آهن از دیروز تا فردا

     

    راه آهن ایران در بدو تاسیس مانند قطاری بود که با حرکتی آهسته و پیوسته پهنه کویرها ، کوه ها ، دشت ها ، جنگل ها ، ارتفاعات و مسیرهای صعب العبور سرزمین پهناورمان را طی می کرد.حرکت آهسته این قطار با سرمایه های ملی ، درایت و تدبیرها ، تجربه و تخصص ها و کوشش و زحمات و دلسوزی های مدیرات متعهد ، کارکنان پرتلاش و تکنسین های دلسوز ، سریع و سریع تر گشت تا با پیشرفت و بالندگی به فناوری های مدرن امروزی دست یابد.

     

    کتاب حاضر مجموعه ای است مختصر و مفید اما پرمحتوا و غنی از تاریخ پرافتخار راه آهن ایران به ویژه در بخش ارتباطات و علائم.ارتباطات ستون اصلی تامین سلامت سفر و شریان حیاتی حفاظت از جان و مال افراد در بخش حمل و نقل می باشد ، لذا ارتباطات و علائم خطوط ریلی می باید به طور مستمر توسعه یافته و با استانداردهای روز دنیا منطبق گردد.از این رو و با توجه به سرعت پرشتاب توسعه ارتباطات به پیژه در دهه اخیر ، سنگینی مسئولیت و فشار کار در بخش ارتباطات و علائم بیش از گذشته هویداست.

     

    فهرست مطالب

     

    فصل اول : راه آهن ایران در یک نگاه

    فصل دوم : ارتباطات در راه آهن

    فصل سوم : علائم در راه راه آهن

    فصل چهارم : ارتباطات و علائم در مسیر توسعه

    فصل پنجم : ساختارهای کنترل سیگنالینگ و سیستم های کنترل هوشمند

    فصل ششم : ارتباطات و علائم در راه آهن از نگاهی دیگر

     

     

    ناشر : انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن
    مولف : مازیار یزدانی




    نظرات کاربران