در حال بارگذاری ...
  • کتاب دانش نوین در صنعت هواپیمایی

    نام لاتین : New Knowledge in the Aviation Industry

     

    کتاب دانش نوین در صنعت هواپیمایی با رویکرد مدیریت های تخصصی

     

    شرکت های هواپیمایی در دنیای فعلی در یک محیط رقابتی و پویا فعالیت می کنند.مهم ترین دارایی این شرکت ها کارکنان شان می باشد.استمرار و تداوم مزیت رقابتی شرکت های هوایی امروزی ، در داشتن کارکنانی خردورز ، آگاه ، خلاق و نوآور است.بدیهی است چنین شرکت هایی برای حفظ مزیت رقابتی خود نیاز دارند تا کارکنان و مدیران خود را مجهز به دانش نوین صنعت هوایی دنیا نمایند.

    در سطح تحلیل ملی نیز ، شرکت های موفق هوایی ایران ، می بایست در فراگیری چنین دانش نوین جهانی و کسب آن به واسطه آموزش های ضمن خدمت و آکادمیک تامو با به کارگیری تجربیات و مهارت ها در قالب اجرای وظایف ، نقش ها ، فعالیت ها و برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی کوشش نمایند.

     

    New Knowledge in the Aviation Industry - کتاب دانش نوین در صنعت هواپیمایی

     

    در حال حاضر علی رغم وجود شرکت های هواپیمایی مختلف در ایران و همچنین صدور مجوزهای جدید ، به نظر می رسد که مدیران و کارکنان این شرکت های نوظهور از دانش کافی در اجرای وظایف محوله بهره مند نیستند.این موضوع ، صرفنظر از اتلاف میلیاردها تومان هزینه های سالانه این شرکت ها که از محل چرخه جریانات نقدینگی اقتصاد ملی برداشت می شود ، عدم رضایت ذینفعان استراتژیک این شرکت ها از جمله دولت ، صاحبان سهام ، هیات های مدیره ، مسافران و آژانس های هواپیمایی را نیز به دنبال خواهد داشت.از طرف دیگر بستر و زیرساخت های صنعت حمل و نقل هوایی کشور در مقایسه با سایر کشورها در مراحل شکل گیری اولیه هستند.قانون زدایی از صنعت ، خصوصی سازی ، آزادسازی نرخ ها و سایرمواردی که شرکت های هوایی کشورهای دیگر جهان در سال های گذشته تجربه کرده اند ، در ایران هنوز یا اتفاق نیفتاده و یا در شرف انجام است.

     

    با توجه به شرایط حاکم بر صنعت حمل و نقل هوایی ، کتاب حاضر در ادامه کتاب قبلی به نام  مدیریت شرکت های هواپیمایی سعی نموده است تا هر چند کوچک ، سهمی را در افزایش دانش کارکنان و مدیران لایق و فرهیخته صنعت هوایی کشور عزیز ایران داشته باشد.

     

    فهرست مطالب

     

    فصل اول : مدیریت برنامه ریزی هوایی

    فصل دوم : مدیریت عملیات زمینی در حوزه هوایی

    فصل سوم : مدیریت پروژه در شرکت های هوایی

    فصل چهارم : مدیریت اقتصادی شرکت های هوایی

    فصل پنجم : مدیریت بازاریابی هوایی

    فصل ششم : مدیریت مالی هوایی

    فصل هفتم : روان شناسی هوایی

    فصل هشتم : تغییر سازمان و شرکت های هواپیمایی

     

     

    نویسنده : داود صادقی
    ناشر : نشر وکیل




    نظرات کاربران