در حال بارگذاری ...

کتاب مدیریت شرکت های هواپیمایی

نام لاتین : Airline Management

 

کتاب مدیریت شرکت های هواپیمایی با رویکرد بازرگانی ، جهانگردی و هوانوردی

 

بخش حمل و نقل هوایی در معنای وسیع کلمه ، از پایه های اساسی اجتماع کنونی تلقی می گردد.شمولیت همین بخش به لحاظ وسعت و پراکندگی خدمات آن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر حوزه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و تکنولوژی هر کشور بگذارد.این بخش همچنین می تواند به عنوان موتور محرکه جهش اقتصادی هر کشور تلقی شده و به این ترتیب تاکید بر حوزه های نظری مدیریت هوایی باعث ارزش افزوده بالا در سطح سازمانی ، ملی و جهانی خواهد داشت.

کتاب مدیریت  شرکت های هواپیمایی که با چهار چوب و سازماندهی آموزشی تدوین و ارائه شده است ، می تواند خلاء و کمبود حوزه نظری رشته های مدیریت حمل و نقل ، جهانگردی و سایر رشته های وابسته را در سطوح مختلف تامین نماید.این کتاب در جلد اول با رویکرد عمومی ، اقتصادی و بازرگانی حوزه هوایی تدوین شده و تلاش نموده تا درجلد دوم حوزه مدیریت انسانی ، مالی ، استراتژیک و سایر حوزه های تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی را مورد تاکید قرار دهد.

 

کتاب مدیریت شرکت های هواپیمایی

کتاب مدیریت شرکت های هواپیمایی

سازماندهی جلد اول شامل هفت فصل می باشد.

فصل اول اختصاص به مدیریت عمومی هوایی خواهد داشت.در این فصل عوامل تاثیرگذار بر رشد حوزه هوایی ، جایگاه شرکت های هوایی در حوزه هوانوردی ، ذینفعان استراتژیک ، الزامات اولیه برای مدیریت شرکت های هوایی ، سطوح تصمیم گیری ، اجزاء سازمانی شرکت های هواپیمایی و عوامل موثر بازرگانی و بازاریابی بحث خواهد شد.

 

فصل دوم معطوف به تحلیل تقاضا در شرکت های هوایی است.عوامل تاثیرگذار بر انتخاب مسیرهای سازمان هوایی و همچنین روش های اندازه گیری ترجیحات مسافر از جمله موارد مهم مورد بررسی در این فصل خواهد بود.

 

فصل سوم به مدیریت درآمد در شرکت های هوایی اختصاص یافته است.چگونگی طبقه بندی مسافران ، ترکیب ها و ترجیحات انتخابی مسافران با قیمت های متفاوت خدمات هوایی و مدیریت صندلی پرواز از جمله سرفصل های تاکیدی این فصل خواهد بود.

 

موارد مطروح در فصل چهارم ، در تکمیل فصل قبلی یعنی مدیریت درآمد خواهد بود.عوامل تاثیر گذار بر تخمین تقاضای مسافر ، تکنیک های پیش بینی تقاضا و محدودیت های محاسباتی چنین تکنیک هایی ، در این فصل به چالش درخواهد آمد.

 

فصل پنجم اختصاص به مدیریت بلیت دارد.انواع کانال های توزیع بلیت ، سیستم های رزرویشن کامپیوتری و مدل های عمومی توزیع بلیت در این فصل ارائه خواهد شد.

 

فصل ششم مدیریت رزرویشن مازاد شرکت های هوایی ارائه می گردد.با ارائه سطوح مجاز پرواز ، اهمیت و چگونگی محاسبه نرخ عدم حضور مسافران و روش های پیش بینی نرخ عدم حضور این فصل به پایان خواهد رسید.

 

فصل هفتم ، به آسمان های آزاد و ائتلافات جهانی پرداخته ایم.همچنین در پایان هر فصل آخرین تحقیقات انجام شده در حوزه هوایی به طور بسیار خلاصه جهت ادامه تحقیقات پژوهشگران و خوانندگان ارائه گردیده است.

 

در ادامه مطالعه این کتاب ، پیشنهاد می کنیم کتاب دانش نوین در صنعت هواپیمایی را دنبال کنید.

 

 

 

نویسنده : داود صادقی
ناشر : انتشارات نظری




نظرات کاربران