در حال بارگذاری ...
  • کتاب بازشناسی ماشین آلات در گمرک

    نام لاتین : Recognition Machinery in Customs Filed Reserch

     

    بازشناسی ماشین آلات در گمرک

    فصل ۸۴ شناسه گمرکی ۸۴۰۱ تا ۸۴۳۱

    پژوهش میدانی

     

    نوشتار پیش رو ،‌برونداد بررسی بیش از سه ده پژوهش و کار میدانی نویسنده در ساختار اصول رده بندی کالا و شناخت تخصصی و دانش بنیان ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی ، برقی ، الکترونیکی و فراپیشرفته با رویکرد گمرکی در گمرک های پیشرفته جهان به ویژه گمرک ایران است.

    روش شناسی پژوهش ، بر اساس شیوه رایج تاریخی - کتابخانه ای و در بسیاری از موارد به دلیل تخصص های ویژه ماشین آلات ، دستگاه ها و ابزار دقیق ( Instrument ) با کار میدانی ( Field resrarch ) در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی ، خدماتی و دانشگاه ها و مراکز آموزشی پژوهشی کشور و کاربست سرشار ادبیات الکترونیک بین شبکه همراه بوده است.رویکرد جستار بر اساس شیوه های رایج در روش شناسی پژوهش در جامعه شناسی نوین و فرانوگرایی ، بر پایه ادبیات نظری ساختار گرایی و سرانجام بر اساس کارکرد و کاربرد کالاها با رویکرد گمرکی است.

     

    کتاب بازشناسی ماشین آلات در گمرک

     

    انگیزه پژوهش به دلیل چالش های تاریخی بر گرفته از سال ها دور ماندگی سازمان های درگیر در بازرگانی خارجی به ویژه کارکنان گمرک کشور از دانش روش شناسی و شناخت تخصصی کالاها و رده بندی آنها ، به ویژه ناکارمدی در آشنایی با ماشین آلات ، دستگاه ها و قطعات یدکی و ابزارهای دقیق فصل های ۸۴ ، ۸۵ ، ۸۷ و ۹۰۰ فهرست رده بندی کالا ، در نمانکلاتور ( Nomenclature ) ژنو ، بروکسل و سامانه هماهنگ شده ( HS ) و نبود آموزش دانش بنیان تخصصی ، و سرانجام بالندگی دانش پایه بازرگانان و کنشگران درگیر در فرایند بازرگانی خارجی به ویژه جامعه گمرک ایران است.

    ساختار نوشتار برگرفته از همسنجی نسخه های زبان اصلی فهرست رده بندی کالا و یادداشت های توضیحی ، برگردان های در دسترس و تخصصی این پژوهش و دیگر منابع هماوند است. در برگردان واژگان ،‌اصطلاح ها و گزاره های تخصصی ،‌افزون بر فرهنگ های تخصصی از دانشنامه های نامبردار و در دسترس جهان نیز استفاده سرشاری شده است.

    نوشتار در پنج مجلد ساختار بندی شده است ، جلد نخست برگرفته از پیشگفتار و ۳۱ بخش همسان با شمارگان شناسه های گمرکی ( ۸۴۰۱ تا ۸۴۳۱ ) همراه با واکاوی و نگاره های پیوسته ،‌صفحه بندی شده است.

     

     

     

    مولف : محمد خانی چهری




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست هم اندیشی مدیران بندر امیرآباد و گمرک امیرآباد با هدف تسهیل در ورود و خروج کالا ، رفع چالش ها و تشریک مساعی در محورهای ...

    |

    نظرات کاربران (1)