در حال بارگذاری ...
  • کتاب مدیریت زمان توقف

    نام لاتین : Dwell Time Managment

     

    کتاب مدیریت زمان توقف

    Dwell Time Managment

     

     

    زمان توقف

    در سال های اخیر ، قابلیت اطمینان در سرویس دهی به یک موضوع کلیدی در صنعت ریلی تبدیل شده است. به ویژه مسافرانی که هر روز از حومه به شهر و بالعکس سفر می کنند ، انتظار بیشتری از عملکرد به موقع سیستم های حمل و نقلی دارند.عملیات ریلی سیستم های مترو ، که از فراوانی بالایی برخوردارند به واسطه هدوی های ( سر فاصله های زمانی ) کوتاه و زمان های کوتاه تر بازگشت به حالت اولیه ، تحت فشار فزاینده قرار دارند.زمان توقف نمایانگر جز مهمی از زمان سفر کل است و به تغییر ذیری های زیاد هدوی که قابلیت اطمینان کمتری را به سرویس دهی تحمیل می کند ، کمک می نماید.

    مدیریت زمان توقف در ایستگاه ها به عنوان کلیدی در جهت دستیابی به سرویس دهی منظم و قابل اطمینان قطار تلقی می شود.عملکرد ضعیف در این حوزه ( مدیریت ) در بیشتر مواقع به صورت کاهش حداکثر ظرفیت سرویس دهی قطار و مسدودشدن خط بروز می کند و در نتیجه تاثیر بیشتری بر روی قابلیت اطمینان کل قطار در سرویس دهی خواهد گذاشت.

     

    کتاب مدیریت زمان توقف

    کتاب مدیریت زمان توقف

     

    به طور معمول زمان توقف تابعی از حجم مسافران سوار شده و پیاده شده می باشد و به صورت زمان سپری شده از لحظه باز شدن درهای قطاری که در ایستگاه قرار دارد تا بسته شدن درهای آن تعریف می شود.در شرایط عملکردی نرمال ، چنانچه قطار جهت سرویس دهی در سکو منتظر بماند ، درهای آن تا زمان گرفتن مجوز خروج از ایستگاه ( سیگنال سبز ، فرمان حرکت از سوی ماموران سکو و غیره ) باز می مانئ.واضح است که در این شرایط ، فرآیند باز و بسته شدن درهای قطار با متوقف شدن و به حرکت درآمدن چرخ ها تعریف می شود.در تحقیق که در خصوص زمان توقف از اکثر سیستم های مترو انجام گرفته است ، مشخص شده است که:

     

    زمان توقف زمانی است که قطار از لحظه متوقف شدن چرخ ها تا به حرکت درآمدن مجدد آنها در یک ایستگاه ، ساکن است.

     

    بناربراین زمان توقف به زمان سوار و پیاده شدن مسافران و نیز فرآیند باز و بسته شدن درهای قطار اختصاص دارد که از محل توقف یک قطار تا محلی که از ایستگاه اعزام می شود ، محاسبه می گردد.

     

    اگرچه زمان توقف وابسته به برخی از پارامترهایی است که همیشه قابل کنترل نیستند ، نظیر فرآیند باز و بسته شدن درها ، نوع قطار ، شرایط سوار و پیاده شدن مسافران ( که خود وایبسته به آرایش قطار و سکو می باشد ) و رفتار و شیوه سوار و پیاده شدن مسافران .با وجود این به منظور دستیابی به هدوی ها و زمان سفر ثابت به خصوص حین ساعات اوج ترافیک ، بیشتر سیستم های مترو روش هایی را برای کنترل این پارامترها اتخاذ نموده اند.

     

     

    ناشر : انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی لیران
    مترجم : دکتر محمد منتظری
    مولف : اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی




    مطالب مرتبط

    نظرات کاربران