در حال بارگذاری ...
  • کتاب ۶۴ روش برای کاهش هزینه و افزایش ارزش

    نام لاتین : 64Methods for Reducing Cost and Increasing Value

     

    ۶۴ روش برای کاهش هزینه و افزایش ارزش

    64Methods for Reducing Cost and Increasing Value

     

     

    پس از جنگ جهانی دوم و فشار بر صنایع برای کاهش قیمت ها و افزایش رقابت ، صنایع در پی کاهش هزینه های خود در تولید محصولات به منظور ماندگاری و ادامه حیات بودند. در این راستا مدیران و صاحبان صنایع از روش های مختلفی همچون:

    - برنامه ریزی تولید

    - زمان بندی تولید

    - زمان سنجی

    - الگوهای چیدمان ماشین آلات

    - مکان یابی

    - ارتقای بهره وری نیروی کار

    - ارتقای تکنولوژی

    و امثال این ها بهره بردند.وجه مشترک همه این روش ها متمرکز بودن به درون بنگاه و تلاش در جهت کاهش هزینه ها در درون بنگاه یا کارخانه می باشد.هر چند این روش ها تا دهه ۷۰ میلادی تا حد زیادی پاسخگوی نیاز صاحبان صنایع در کاهش هزینه ها و افزایش توان رقابت پذیریشان بود ولی در اوایل دهه ۸۰ دیگر  تنها توجه به درون سازمان برای کاهش هزینه کافی نبود و سازمان ها برای بقا در نظام اقتصادی که به سرعت دست خوش تغییرات بود و انعطاف پذیری و تولید اقتصادی از شروط ادامه حیات در چنین محیطی بود ف ناچار از تعامل با سایر سازمان ها هم نوع و وابسته شدند.

     

    کتاب ۶۴ روش برای کاهش هزینه و افزایش ارزش

    کتاب ۶۴ روش برای کاهش هزینه و افزایش ارزش

     

     

    از این رو در دهه نود میلادی به همراه بهبود در فرآیندهای تولید و به کارگیری الگوهای مهندسی مجدد ، مدیران بسیاری از صنایع دریافتند که برای ادامه حضور در بازار تنها بهبود فرایندهای داخلی و انعطاف پذیری در توانایی های سازمان کافی نیست ، بلکه تامین کنندگان قطعات و مواد نیز باید موادی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولیدکننده و توزیع کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکی با سیاست های توسعه بازار تولید کننده داشته باشند.با چنین نگرشی رویکردهای زنجیره تامین و مدیریت لجستیک پا به عرصه وجود نهاد.

     

    در این میان چگونگی مواجهه با تامین کنندگان و نحوه تعامل و همکاری با آن ها ، همواره یکی از مهم ترین مسائل و دغدغه هایی بوده است که در بین تولیدکنندگان مختلف برای تامین مواد اولیه مورد نیاز مطرح است.به طور قطع اتخاذ بهترین راهبرد در برخورد و قراردادهای بین تولیدکننده با تامین کنندگان یکی از مهم ترین روش های کاهش هزینه های تمام شده و افزایش سود آوری بنگاه تولیدی می باشد.

     

    با توجه به اهمیت موضوع کاهش هزینه ها و منافع زیادی که اتخاذ راهبردهای صحیح به هنگام تامین مواد اولیه می تواند برای صنایع تولیدی کشور داشته باشد ، آشنایی هرچه بیشتر تولید کنندگان کشورمان با این موضوع می تواند باعث توانمندسازی و افزایش قدرت رقابت پذیری تولیدات ملی در مقابل رقبای داخلی و خارجی گردد.

     

    در این کتاب که به همت گروه پژوهش های لجستیک و زنجیره تامین از کتاب صفحه شطرنج خرید ترجمه شده است ، ۶۴ حوزه و ۶۴ روش جداگانه قابل کاربرد برای کلیه صنایع در مواجهه با تامین کنندگان را به نمایش می گذارد. این ۶۴ روش ماحصل دانش فنی ا.ت کرنی که یکی از شرکت های پیشگام در مشاوره مدیریت در حوزه تدارکات است ، می باشد.

    این کتاب به وضوح ثابت می کند تمامی موقعیت های تامین منابع در کسب و کارها را می توان با استفاده از یک راهبرد قابل انعطاف و آزمون و آزمایش شده مدیریت نمود.

     

     

    ناشر : موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
    مولف : کریستیان شول Schuh Christian
    مترجمان : مجتبی سلیمانی سه دهی - محمد ریاضی ارسی




    نظرات کاربران