در حال بارگذاری ...
  • کتاب زنجیره تامین و لجستیک در سطح ملی و بین المللی

    نام لاتین : Supply Chain and Logistics at National, International Levels

     

    زنجیره تامین و لجستیک در سطح ملی و بین المللی

    Supply Chain and Logistics at National, International Levels

     

     

    در سال های اخیر مدیریت زنجیره تامین (SCM) ، مورد توجه بسیاری از افراد در مجامع عملی   ، انتشارات علمی ، کنفرانس ها ،‌برنامه های توسعه کسب و کار و دروس ارائه شده در دانشگاه ها قرار گرفته است. شرایطی که باعث تعریف و طراحی چنین نگرشی شده ، افزایش روز افزون و رقابت پذیری و تلاش برای بقای سازمان هاسا که با نزدیک شدن ارتباطات و پیشرفت در فناوری اطلاعات حاصل شده است.سازمان ها رمز این بقا را در ارضای نیازهای مشتری می دانند.نیازها و علائق مشتری می تواند شامل کاهش قیمت ، حمل به موقع ، کیفیت مناسب و از این قبیل باشد.مدیریت زنجیره تامین نگرشی است که بر مبنای آن ، ارضای این نیازها نه فقط توسط آخرین موجودیت منتهی به مشتری ، بلکه توسط سایر تامین کنندگان بالادستی ، صورت می گیرد. به عبارت دیگر نه یک تامین کننده ، بلکه تعدادی از تامین کنندگان را در نظر می گیرد.

     

    کتاب زنجیره تامین و لجستیک در سطح ملی و بین المللی

    کتاب زنجیره تامین و لجستیک در سطح ملی و بین المللی

     

    ممکن است تصور شود که زنجیره تامین به تازگی ابداع نشده و در گذشته هم وجود داشته است ، این تفکر درستی است ،‌زنجیره تامین قدمتی طولانی دارد ، ولی مدیریت زنجیره تامین بسیار جدید است . به عبارت دیگر ،‌هدایت تمام اعضای زنجیره تامین به صورتی یکپارچه و هماهنگ مبحثی نو می باشد.

     

    در عین علاقه روز افزون محققین ،‌ دانش مربوط به مدیریت زنجیره تامین بیشتر در موضوعات فروش ،‌ لجستیک ،‌ تکنولوژی اطلاعات و بازاریابی متمرکز است و این حوزه جذاب هنوز نیاز به توجهات فراوان دارد ، چرا که هنوز هیچ متن یکپارچه ای در خصوص مفاهیم تازه مطرح شده این حوزه در دسترس نمی باشد و علاوه بر این اکثر متون موجود در این زمینه به برخی از مفاهیم تئوریک بدون در نظر گرفتن جنبه عملی آن ها پرداخته اند. 

     

    در این کتاب تلاش شده است تا به هر دو جنبه پرداخته شود و مطالب هر فصل با کمک مطالعات موردی مرتبط تشریح شود.

     

    این کتاب به همت گروه مطالعات و پژوهش های لجستیک و زنجیره تامین تهیه شده و برگردانی از کتاب Supply Chain and Logistic in National, International and Governmental Environment می باشد.

     

     

    ناشر : موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
    مولفین : رضا زنجیرانی فراهانی - نسرین عسگری - هدی داورزنی
    مترجمان : لاله کاردر - رضا زنجیرانی فراهانی




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ منطقه آزاد صلاله به عنوان یک هاب تجاری برای فعالیت های صنعتی و لجستیکی ، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۷۲۸ میلیون ریال عمانی سرمایه ...

    |

           

    |

    بی‌تردید توسعه آشکار در ترانزیت و نقش‌آفرینی در زنجیره تولید ارزش بین‌المللی ، بدون مواجهه هوشمندانه و اتخاذ تدابیری برای کاهش ریسک‌های مالی و تجاری در سطح منطقه در کنار توسعه زیرساخت‌های اتصال پایدار حمل‌ونقلی با کشورهای همسایه بر مبنای سیاست راهبردی اتصال و دیپلماسی ...

    |

             

    |

             

    |

    نظرات کاربران