در حال بارگذاری ...
  • خودروهای بدون راننده گوگل ایمن تر از حرفه ای ترین رانندگان می رانند

    گویا تعریف از «دست فرمان» ویژگی همه رانندگان است فرقی نمی کند انسان یا رایانه ، هر کس چه پشت فرمان بنشیند خود را بهتر از دیگران می ...

    گویا تعریف از «دست فرمان» ویژگی همه رانندگان است فرقی نمی کند انسان یا رایانه ، هر کس چه پشت فرمان بنشیند خود را بهتر از دیگران می داند. خودروهای بدون راننده گوگل هم از این قاعده مستثنی نیستند. کریس اورمسان ، مدیر خودروهای بدون راننده گوگل در همایش رباتیک RoboBusiness از آماری سخن گفت که نشان از برتری این خودروها بر رانندگان انسانی دارد. او چندی پیش اعلام کرده بود که خودروهای (به معنای واقعی کلمه) بدون راننده گوگل بیش از ۴۸۲،۷۰۰ کیلومتر را بدون حتی یک برخورد پیموده اند.

     

    ماشین گوگلی
     
    بر اساس آخرین اطلاعات، این خودروها وقتی با راننده انسانی هدایت می شوند گاز و ترمز شدیدتری نسبت به حالت خودکار دارند و نرم افزار خودرو فاصله مناسب با خودرو جلویی را بهتر حفظ می کند. «خودروهای ما خیلی نرم تر و ایمن تر از رانندگان حرفه ای و آموزش دیده می رانند.»
     
    تا حالا دو بار تصادف از خودروهای بدون راننده گوگل گزارش شده: یکی در مرداد ۱۳۹۰ که خودروی گوگل از پشت به یک ماشین زد؛ یک بار هم قبل از آن در سال ۱۳۸۹ یک ماشین دیگر از پشت سر چراغ قرمز با گوگلی بی راننده برخورد کرد؛ در هر دوی موارد مقصر راننده انسانی شناخته شد.
     
    با این اوصاف آینده کم خطرتری در سفرهای جاده ای، پیش رو داریم؛ شما چطور فکر می کنید؟




    نظرات کاربران