در حال بارگذاری ...
  • انجمن بین‌المللی انجمن‌های طبقه‌ بندی

    نام لاتین: INTERNATIONAL ASSOCIATION OF CLASSIFICATION SOCIETIES
    موقعیت: ایران
    سال تاسیس : ۱۹۶۸

     

    انجمن بین‌المللی انجمن‌های طبقه‌بندی

    (IACS)

     

    این انجمن در سال ۱۹۳۰ برای اولین بار حین کنفرانس خط بار تشکیل شد ، ولی فعالیت رسمی خود را از سال ۱۹۶۸ در اسلو آغاز کرد. موسسات طبقه‌بندی نظیر لویدز انگلستان ، DNV نروژ ، GL آلمان ، BV‌فرانسه ، ABS آمریکا ، RINA ایتالیا و NK ژاپن که همگی دارای اعتبار و اهمیت جهانی هستند ، این انجمن را تشکیل داده‌اند.

     

    انجمن بین‌المللی انجمن‌های طبقه‌ بندی

     

     

     

    اهم اهداف انجمن عبارتند از:

     

    ۱- مشاوره و هماهنگی با سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با مسائل دریایی.

     

    ۲- تداوم همکاری صنعت حمل و نقل دریایی در جهت پیشرفت و بالابردن استانداردهای کیفی این صنعت برای بهبود مسائل فوق.

     

    ۳- بهبود استانداردهای ایمنی کشتی‌ها

     

    این انجمن نقش مشاوره‌ای و نظارتی خود را برای سازمان‌های جهانی مانند IMO را از طریق ۱۴ کمیته تخصصی به انجام می‌رساند.

     

    کمیته‌های مذکور عبارتند از:

     

    برق

    موتورخانه

    حفاظت در برابر آتش

    شناورهای حمل و نقل رودخانه‌ای

    مواد آلاینده دریا و کشتی

    مقاومت کشتی‌ها

    بازرسی و گزارش‌ها و مدارک کشتی

    تبادل خط با

    سکوهای حفاری

    لوله‌ها و ظروف تحت فشار

    کانتینر تانکرهای حمل گاز و مواد شیمیایی.

     

     

    وب سایت: www.iacs.org.uk




    مطالب مرتبط

    بخشی از حمل و نقل دریایی ، ترانزیت کالا است که می تواند برای کشور درآمدزایی خوبی داشته باشد و نمونه این اتفاق در چابهار در حال پیگیری است ؛ کالا از هند به بندر چابهار می آید و از این بندر به افغانستان ترانزیت می شود و این اتفاق را می‌توان در تمام بنادر کشور دنبال کرد .

    |

    این شبهه وجود دارد که خطوط حمل و نقل کانتینری در بحران حمل و نقل جهانی کانتینر هستند در حالی که این خطوط نقش بسیار کمی در به وجود آمدن این بحران داشته اند . در چند سال گذشته ، ما شاهد افزایش هزینه سوخت ، عدم توازن در تجهیزات و نوسانات بالای ارز بوده ایم .

    |

    به رغم شرایط سخت تحریم ، حمل کالا با ناوگان ملی دریایی به خوبی انجام شده است . البته ایراداتی هم که مشاهده شد ، به این خاطر است که عده‌ای برای نفع شخصی و سود جویی ، کالا‌ها را دیر به کشور رساندند که نمی‌شود به پای کشتیرانی نوشت .

    |

    هدف اصلی پروژه CCShip توسعه راه حل های مقرون به صرفه برای جذب ، مهار و ذخیره کربن در کشتی ها و همچنین درک این موضوع است که CCS می تواند فناوری جذاب تر و توجیه پذیرتری نسبت به راه حل های جایگزین برای کاهش انتشار CO۲ در کشتی ها باشد .

    |

    نظرات کاربران