در حال بارگذاری ...
  • سازمان جهانی ارتباطات ماهواره‌ای دریایی

    نام لاتین: INTERNATIONAL MARITIME SATELLITE ORGANIZATION
    موقعیت: لندن بزرگ
    سال تاسیس : ۱۹۷۹

     

    سازمان جهانی ارتباطات ماهواره‌ای دریایی INMARSAT

     

    سازمان جهانی ارتباطات ماهواره ای دریایی INMARSAT در سال ۱۹۷۹ با تصویب سازمان جهانی دریانوردی به دلیل نیاز صنعت کشتیرانی بین کشوری به ارتباطات پیشرفته در شهر لندن تأسیس شد. با راه‌اندازی سیستم‌های مخابراتی ماهواره‌ای امکانات ارتباط وسیعی در اختیار حمل و نقل دریایی قرار گرفت. پوشش مخابراتی این سازمان تمامی آب‌های کره زمین را در بر می‌گیرد.

     

    اهم اهداف این سازمان عبارتند از:

     

    ۱- استفاده بهینه از ارتباطات فضایی در جهت بهبود ایمنی و کم شدن حوادث دریایی

     

    ۲- سرعت عمل در عملیات نجات و کمک‌رسانی در وضعیت اضطراری به کشتی‌های سانحه‌دیده.

     

    ۳- تبادل اطلاعات و مخابرات آسانتر بین کشتی‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و ایستگاه‌های ساحلی.

     

    سهام‌داران این سازمان اعضای آن هستند که سرمایه اولیه خرید ماهواره‌ای و تجهیزات پیشرفته‌مورد نیاز را تأمین کرده‌اند، لذا مالکیت این سازمان در دست اعضا است که جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از آنهاست.

     

    در حال حاضر تجهیز سیستم‌ها یکی از اهداف سازمان است که به سرعت و از آغاز اولین ارتباط دریایی در سال ۱۹۸۲ روبه تکمیل و پیشرفت بوده است.

     

     

     




    مطالب مرتبط

    بخشی از حمل و نقل دریایی ، ترانزیت کالا است که می تواند برای کشور درآمدزایی خوبی داشته باشد و نمونه این اتفاق در چابهار در حال پیگیری است ؛ کالا از هند به بندر چابهار می آید و از این بندر به افغانستان ترانزیت می شود و این اتفاق را می‌توان در تمام بنادر کشور دنبال کرد .

    |

    این شبهه وجود دارد که خطوط حمل و نقل کانتینری در بحران حمل و نقل جهانی کانتینر هستند در حالی که این خطوط نقش بسیار کمی در به وجود آمدن این بحران داشته اند . در چند سال گذشته ، ما شاهد افزایش هزینه سوخت ، عدم توازن در تجهیزات و نوسانات بالای ارز بوده ایم .

    |

    به رغم شرایط سخت تحریم ، حمل کالا با ناوگان ملی دریایی به خوبی انجام شده است . البته ایراداتی هم که مشاهده شد ، به این خاطر است که عده‌ای برای نفع شخصی و سود جویی ، کالا‌ها را دیر به کشور رساندند که نمی‌شود به پای کشتیرانی نوشت .

    |

    هدف اصلی پروژه CCShip توسعه راه حل های مقرون به صرفه برای جذب ، مهار و ذخیره کربن در کشتی ها و همچنین درک این موضوع است که CCS می تواند فناوری جذاب تر و توجیه پذیرتری نسبت به راه حل های جایگزین برای کاهش انتشار CO۲ در کشتی ها باشد .

    |

    نظرات کاربران