در حال بارگذاری ...

اتحادیه راه‌ آهن‌های خاورمیانه

موقعیت: آنکارا
سال تاسیس : ۱۹۶۳

 

اتحادیه راه‌آهن‌های خاورمیانه

(CMO)

 

 اتحادیه راه آهن های خاورمیانه در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد و مقر آن در کشور ترکیه ـ شهر آنکارا ـ است. اتحادیه راه‌آهن‌های خاورمیانه به منظور توسعه حمل و نقل بین راه‌آهن‌های عضو و در زمینه امور مربوط به برنامه حرکت قطارها ، تعرفه‌ها ، مبادله واگن‌ها و محاسبات مربوطه فعالیت می‌کند.

 

کشورهای ترکیه ، عراق ، سوریه ، ایران ، لبنان و عربستان و همچنین راه‌آهن‌های حجاز ـ سوریه و حجاز ـ اردن عضو این اتحادیه هستند.

 

ایران در سال ۱۹۶۸ میلادی (۱۳۴۷ شمسی) به عضویت این اتحادیه درآمد و از خدمات آن در زمینه‌های دریافت تعرفه‌های CMO دریافت اصلاحیه‌های تعرفه ، دریافت صورت‌جلسه‌ها و مدارک کنفرانس‌ها استفاده می‌کند و در کنفرانس‌ها و اجلاس‌های تعرفه‌ای این اتحادیه حضور می‌یابد.

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مشترک با محوریت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت میان هیات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد .

|

شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با برنامه ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام نموده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام می‌شود .

|

بر اساس این معاهده دارندگان این کارت می توانند در کشورهای عضو که به طور عمده اروپایی هستند ، اجازه تردد داشته باشد و نیاز به بیمه نامه جداگانه کشورهای مختلف را برطرف می کند .

|

عبور کالا از قلمرو کشور علاوه برآن که منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود ، درآمدهای پایدار دیگری از قبیل افزایش میزان اشتغال جهت ارایه خدمات به رانندگان را به دنبال خواهد داشت که براساس نظرهای کارشناسی ارایه شده ، این درآمد حداقل ۵۰ دلار برای هر تن کالای ترانزیتی برآورد شده ...

|

در این کارگاه آموزشی دو روزه رضا راستی مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ایران به تبیین مواد کاربردی قوانین امور گمرکی مرتبط با حمل و نقل و عبور کالاهای ترانزیتی از قلمرو کشور پرداخت .

|

نظرات کاربران