در حال بارگذاری ...

اتحادیه واگن‌های باری

موقعیت: پاریس
سال تاسیس : ۱۹۲۱

 

اتحادیه واگن‌های باری

(RIV)

 

این اتحادیه در سال ۱۹۲۱ تأسیس شد و مقر آن در پاریس است.

هدف از تأسیس آن استفاده متقابل از واگن‌ها و وسایل بارگیری ، کانتینرها و پالت‌ها در حمل و نقل بین‌المللی است.

 

این اتحادیه دارای ۳۶ عضو است و کشور ما نیز از سال ۱۹۷۲ میلادی (۱۳۵۱ شمسی) به عضویت این اتحادیه درآمد و در حال حاضر در حمل و نقل بین‌المللی بر اساس مقررات این اتحادیه از واگن‌ها و وسایل بارگیری راه‌آهن‌های دیگر استفاده می‌کند.

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مشترک با محوریت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت میان هیات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد .

|

ایمنی شاه‌بیت تمام سیاست­‌ها و اقدامات راه­‌آهن جمهوری اسلامی ایران است و هدفگذاری‌هایی همچون افزایش سرعت بازرگانی و نیز افزایش تن - کیلومتر در سایه ایمنی معنا خواهد داشت .

|

اصلاحات انجام شده در راه آهن تاکنون ، هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است . به طوری که گاهی عده ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می کنند تا هزینه دموراژ و یا هزینه انبارداری ندهند . همچنین نحوه محاسبه بهره وری مدیران مناطق انگیزه ای برای حمل واگن خالی ایجاد ...

|

در حال حاضر بیشتر ناوگان ریلی با تولید داخل و تعمیرات ناوگان موجود تأمین می‌شود . برخی فعالان این حوزه تأکید می‌کنند که برای جبران کمبود نیاز به واردات واگن و لکوموتیو داریم ، اما متولیان بخش می‌گویند در کشور توان تولید برای رفع تمام نیازها در بخش حمل بار و مسافر را داریم .

|

شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با برنامه ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام نموده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام می‌شود .

|

نظرات کاربران (1)