در حال بارگذاری ...

سازمان حمل و نقل مواد غذایی فاسد شدنی

موقعیت: صوفیه
سال تاسیس : ۱۹۹۵

 

 

سازمان حمل و نقل مواد غذایی فاسد شدنی (ترانسفریگورت اروپا)

 

سازمان حمل و نقل مواد غذایی فاسد شدنی به تقاضای کمیته حمل و نقل زمینی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا و تحت حمایت اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای (ایرو) در ۲۵ مارس ۱۹۹۵ در بال سوئیس تأسیس شد.

 

اهداف

 

اهداف این سازمان عبارتند از:

 

۱- اقدامات لازم در راستای گسترش حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مواد غذایی فاسدشدنی.

 

۲- اتحادیه کلیه پیمانکاری‌ها و سازمان‌های فعال در سطح بین‌المللی که به کار مواد غذایی فاسدشدنی مشغول هستند.

 

۳- بهبود کیفیت وسایل نقلیه مورد نیاز مواد غذایی فاسد شدنی.

 

۴- بهبود شرایط عملیاتی پیمانکاران حمل و نقل مواد غذایی فاسد شدنی و آموزش حرفه‌ای کارکنان آنها.

 

۵- آشنایی عموم مردم از امتیازات حمل کالا در درجه و حرارت معین.

 

۶- ایجاد همکاری بین اعضا و تبادل تجربیات آنها.

 

این سازمان دو نوع عضو دارد: یکی اعضای فعال و دیگری اعضای مشورتی

 

اعضای فعال گروه‌های ملی کشورها هستند که با نام ترانسفریگورت و به دنبال آن نام کشورشان به ثبت رسیده‌اند، چنانچه موسسه حمل و نقل مواد غذایی در کشوری وجود داشته باشد، ایجاد یک گروه ملی الزامی است و اگر کمتر از سه موسسه باشد می‌توانند عضو یا اعضای منفرد فعال اتحادیه باشند.

 

کشورهای اتریش، چک‌اسلواکی (سابق)، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، یونان، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسپانیا، سوئد، انگلستان و یوگسلاوی سابق دارای گروه‌های ملی ترانسفریگورت هستند و کشورهای قبرس، تونس و آفریقای جنوبی اعضای منفرد فعال ترانسفریگورت می‌باشند.

 

اعضای مشورتی متشکل از: سازندگان، تولیدکنندگان وسایل حمل و نقل و لوازم و تأسیسات و اتصالاتی که در این وسایط نقلیه یخچالی به کار می‌روند و همچنین تولیدکنندگان مواد بسته‌بندی و شرکت‌های گرداننده سردخانه‌ها و دیگر خدمات کمکی مربوطه هستند.

 

کلیه وسایط نقلیه جاده‌ای عضو این سازمان بایستی برچسب یا نشانه سبز و سفیدرنگ ترانسفریگورت که نشان دهنده تطابق وسیله نقلیه با شرایط این سازمان و همچنین نشان‌دهنده تضمین برای کیفیت عالی خدمات مربوطه هستند، دارا باشند.

 

ارکان این سازمان دارای ارکان زیر است:

 

۱- مجمع نمایندگان: که بالاترین رکن آن سازمان است و هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای مورد توافق کنگره برگزار می‌کند.

 

۲- مدیریت: که متشکل از رئیس اتحادیه، ریاست افتخاری، معاون و دو مشاور است.

 

۳- شورای مشورتی فنی: که از همه اعضای مشورتی اتحادیه تشکیل شده و فعالیتش در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، حقوق و فنی مربوطه است.

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مشترک با محوریت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت میان هیات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد .

|

شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با برنامه ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام نموده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام می‌شود .

|

بر اساس این معاهده دارندگان این کارت می توانند در کشورهای عضو که به طور عمده اروپایی هستند ، اجازه تردد داشته باشد و نیاز به بیمه نامه جداگانه کشورهای مختلف را برطرف می کند .

|

عبور کالا از قلمرو کشور علاوه برآن که منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود ، درآمدهای پایدار دیگری از قبیل افزایش میزان اشتغال جهت ارایه خدمات به رانندگان را به دنبال خواهد داشت که براساس نظرهای کارشناسی ارایه شده ، این درآمد حداقل ۵۰ دلار برای هر تن کالای ترانزیتی برآورد شده ...

|

در این کارگاه آموزشی دو روزه رضا راستی مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ایران به تبیین مواد کاربردی قوانین امور گمرکی مرتبط با حمل و نقل و عبور کالاهای ترانزیتی از قلمرو کشور پرداخت .

|

نظرات کاربران