در حال بارگذاری ...

موافقتنامه گمرکی مربوط به وسایل رفاه مختص دریانوردان

موقعیت: فرانسه
سال تاسیس : ۱۹۶۴

 

 

موافقتنامه گمرکی مربوط به وسایل رفاه مختص دریانوردان

 

 

با علاقه به توسعه وسایل رفاه مختص دریانوردان، کشتی‌هایی که برای آمد و شد دریایی بین‌المللی به کار می‌رود و با اعتقاد به اینکه قبول مقررات گمرکی متحدالشکل که عمل انتقال وسایل رفاه دریانوردان را از آنها تسهیل می‌کند می‌تواند به آن منظور کمک نماید، برخی از کشورها تحت توجهات شورای همکاری گمرکی و به ابتکار و با مشاره با سازمان بین‌المللی کار مقرراتی را تحت عنوان «موافقتنامه گمرکی مربوط به وسایل رفاه مختص دریانوردان» در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۶۴ در بروکسل مشتمل بر یک مقدمه و ۱۹ ماده و یک ضمیمه تدیون و امضا کردند که کشور ما نیز بر اساس ماده واحده مصوب ۱۳۴۸/۹/۱۰ به آن ملحق شده است.

 

بر اساس این موافقتنامه، کشورهای متعاهد تعهد می‌کنند که نسبت به کالاهای رفاهی که طبق شرایط ذیل:

 

الف: به منظور تحویل به کشتی و استفاده از آن در داخل کشتی بیگانه که به عبور و مرور بین‌المللی دریایی اشتغال داشته و در بندر یکی از کشورهای متعاهد پهلو گرفته باشد، بدان کشور وارد شود.

 

ب: به منظور تحویل به کشتی و استفاده از آن در داخل کشتی بیگانه که به عبور و مرور دریایی اشتغال داشته و در همان بندر یا بندر دیگری از قلمرو همان کشور متعاهد پهلو گرفته، از کشتی دیگر پیاده شده باشد.

 

ح: به منظور دوباره خروج از کشتی پیاده شده باشد.

 

د: به منظور تعمیر باشد

 

هـ : به منظور اجرای بعدی یکی از بندهای الف و ب و ج فوق‌الذکر باشد.

 

و: به منظور استفاده دریانوردان برای مدتی که بیش از مدت توقف کشتی در بندر نباشد، از کشتی پیاده شده باشد.

 

وارد می‌شوند، مشروط بر آنکه دوباره خارج شوند:

 

الف : از پرداخت حقوق و عوارض ورودی

 

ب : از اجرای کلیه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ورودی به استثنای آنچه ناشی از اجرای مقررات مربوط به مسائل مربوط به اخلاق و امنیت عمومی و بهداشت عمومی، دامپزشکی و آسیب‌شناسی گیاهی می‌باشد،

 

به طور مشروط معاف نمایند.

 

تسهیلات فوق‌الذکر به وسایل رفاهی که به طور موقت برای استفاده در اماکن رفاهی برای مدتی که از ۶ ماه تجاوز نکند وارد شده باشد، تعمیم داده می‌شود.

 

بر اساس ضمیمه این موافقتنامه فهرست لوازم رفاهی کارکنان کشتی‌ها به شرح زیر است:

 

الف ـ لوازم مطالعه مثل: کتاب، دوره‌های تحصیل مکاتبه‌ای، روزنامه، مجله، نشریات برای تسهیل رفاه در بنادر

 

ب ـ لوازم سمعی و بصری مثل: لوازم پخش صوت، ضبط صوت، دستگاه‌های رادیو و تلویزیون، سینما توگرافی و سایر پروژکتورها، صفحه ضبط شده روی نوار یا صفحه (دوره درس زبان، برنامه‌های رادیو، سرگرمی‌ها، موسیقی و نمایش)، فیلم‌های ظاهر شده و یا چاپ شده، فیلم اسلاید

 

ج ـ لوازم ورزشی مثل: لباس‌های ورزشی، انواع توپ، راکت و تورها، لوازم ورزشی‌های قهرمانی، لوازم ژیمناستیک.

 

د ـ لوازم سرگرمی مثل: بازی‌های خانگی، آلات موسیقی، لوازم بازیکنان غیرحرفه‌ای تئاتر، لوازم برای نقاشی، مجسمه‌سازی، منبت‌کاری، فلزکاری، قالیبافی و غیره.

 

و ـ قسمت‌ها و قطعات برای لوازم رفاه کارکنان

 

بر اساس این موافقتنامه اماکن رفاهی عبارتند از مهمانسرهاها، باشگاه‌ها و مراکز تفریحی دریانوردان که به وسیله سازمان‌های رسمی و یا مذهبی و یا موسسات غیر انتفاعی اداره می‌شوند و همچنین عبادتگاه‌هایی که مراسم مذهبی به طور مرتب برای دریانوردان در آن انجام می‌شود.

 

هرگونه تقلب یا اظهار خلاف واقع یا هر عملی که سبب شود از تسهیلاتی که به موجب این قرارداد پیش‌بینی می‌شود، به ناحق استفاده شود، متخلف طبق قوانین کشوری که تخلف در آن انجام شده مشمول جریمه و کیفر خواهد بود و همچنین مشمول پرداخت کلیه حقوق و عوارض مربوطه می‌باشد.

 

اسناد تصویبی یا الحاقی به دبیر کل شورای همکاری گمرکی سپرده می‌شود و مشارالیه مراتب را به اطلاع طرف‌های متعاهد و کشورهای امضاکننده و به دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر کل دفتر بین‌المللی کار می‌رساند.

 

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت ۲۹۰ میلیون تنی بنادر کشور ، ‌اظهار داشت : ظرفیت مناسبی در حوزه کشتیرانی با توجه ...

|

نظرات کاربران