در حال بارگذاری ...

کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا

موقعیت: صوفیه
سال تاسیس : ۱۹۷۴

 

 

کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا ۱۹۷۴ (SOLAS)

 

با تمایل به ترویج ایمنی جان اشخاص در دریا به وسیله برقراری اصول و مقررات یکنواخت و با عنایت به امکان دستیابی بهتر به این هدف و با در نظر گرفتن پیشرفت‌های حاصله از زمان برقراری کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا مصوب  ۱۹۶۰، کنوانسیونی تحت عنوان «کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا» مشتمل بر یک مقدمه و ۱۳ ماده و یک ضمیمه در نوامبر ۱۹۷۴ میلادی مطابق با ۱۰ آبان ۱۳۵۳ هجری شمسی در لندن تهیه و امضا شد.

 

کشور ما نیز بر اساس ماده واحده مصوب ۷۳/۲/۲۷ به آن ملحق شده است. بر اساس این کنوانسیون کشورهای متعاهد متعهد می‌شوند که مفاد کنوانسیون مذکور و ضمیمه آن را که جزء لاینفک آن است، به موقع اجرا بگذارند و هرگونه استناد به کنوانسیون حاضر در عین حال استناد به ضمیمه آن نیز خواهد بود و کشورهای متعاهد ملزم هستند که نسبت به وضع کلیه قوانین ، مصوبات ، دستورالعمل‌ها و مقررات و انجام سایر اقداماتی که به منظور اجرای تمام و کمال کنوانسیون می‌تواند ضرورت داشته باشد ، اقدام کنند. به طوری که اطمینان حاصل نمایند که از طریق نقطه نظر ایمنی جان اشخاص، یک کشتی برای خدمات در نظر گرفته شده مناسب باشد.

 

بر اساس این کنوانسیون کشورهای متعاهد می‌بایست اسناد زیر را به دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی ارسال و تسلیم نمایند:

 

۱- لیستی از نمایندگی‌های غیر دولتی که به نیابت از طرف آنها مجاز به فعالیت در زمینه اداره امور ایمنی جان اشخاص در دریا هستند، جهت ارسال به کشورهای متعاهد به منظور اطلاع مأمورین آنها

 

۲- متن قوانین، مصوبات، دستورالعمل‌ها و مقرراتی که راجع به موضوعات مختلف در محدوده کنوانسیون حاضر می‌بایستی وضع شده باشد.

 

۳- تعداد کافی از نمونه‌های گواهینامه‌هایی که به موجب مقررات این کنوانسیون صادر می‌شوند، جهت ارسال به کشورهای متعاهد به منظور اطلاع مأمورین آنها.

 

فی مابین کشورهای متعاهده کنوانسیون حاضر جایگزین و ملغی‌کننده کنوانسیون بین‌المللی ایمن جان اشخاص در دریا که در ۱۷ ژوئن ۱۹۶۰ در لندن به امضا رسده است، می‌باشد.

 

اسناد تصویب، پذیرش، تأیید یا الحاق به این کنوانسیون در سازمان بین‌المللی دریانوردی نگهداری می‌شود و دبیر کل آن سازمان کلیه دول کشورهای امضاکننده و ملحق شده به آن را مطلع می‌کند.

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مشترک با محوریت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت میان هیات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد .

|

شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با برنامه ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام نموده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام می‌شود .

|

بر اساس این معاهده دارندگان این کارت می توانند در کشورهای عضو که به طور عمده اروپایی هستند ، اجازه تردد داشته باشد و نیاز به بیمه نامه جداگانه کشورهای مختلف را برطرف می کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت ۲۹۰ میلیون تنی بنادر کشور ، ‌اظهار داشت : ظرفیت مناسبی در حوزه کشتیرانی با توجه ...

|

عبور کالا از قلمرو کشور علاوه برآن که منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود ، درآمدهای پایدار دیگری از قبیل افزایش میزان اشتغال جهت ارایه خدمات به رانندگان را به دنبال خواهد داشت که براساس نظرهای کارشناسی ارایه شده ، این درآمد حداقل ۵۰ دلار برای هر تن کالای ترانزیتی برآورد شده ...

|

نظرات کاربران