کنوانسیون ویزبی
موقعیت: | صوفیه |
کنوانسیون ویزبی
به دنبال اجرای کنوانسیون لاهه دعاوی مختلفی از سوی طرفین ذینفع در دادگاهها مطرح شد. بروز این مسئله ظرف ۳۰ الی ۴۰ سال باعث شد که صاحبان کالا و مالکین کشتیها به موقعیت و موضع خویش تحت این قوانین آگاهی یابند. تحقق امر مذکور از یک طرف و احکام صادره دادگاهها از طرف دیگر که نمایانگر نواقصی در «کنوانسیون لاهه» بود، منجر به تشکیل کنفرانس استکهلم در سال ۱۹۶۳ شد.
در این کنفرانس کنوانسیون لاهه متناسب با احتیاجات و طرز تفکر حاکم بر آن زمان اصلاح شد که ماحصل آن «کنوانسیون ویزبی» است که در ژوئن سال مذکور در کمیته دریایی کنفرانس بینالمللی استکهلم پذیرفته شد و موادی در ارتباط با موارد ذیل و غیره تایید شد:
۱- چگونگی مسئولیت متصدی حمل در ارتباط با استفاده از پیمانکار مستقل ۲- تعیین مدت زمان اقامه دعوی علیه متصدی حمل و کشتی در ارتباط با کالا به میزان یک سال ۳- تعیین میزان مسئولیت متصدی حمل و کشتی در مقابل فقدان یا خسارت برای هر بسته حداکثر تا ۱۰/۰۰۰ فرانک ۴- تعیین میزان مسئولیت خدمه و نمایندگان حداکثر به میزان مسئولیت متصدی حمل
| |