در حال بارگذاری ...
  • کنوانسیون لاهه ـ ویزبی

    موقعیت: صوفیه
    سال تاسیس : 1986

     

    کنوانسیون لاهه ـ ویزبی

     

     

    به علت بحث و گفتگوهای بسیار که بر سر پیشنهاد اصلاحیه برای قوانین لاهه توسط مجلس اعیان انگلیس در ارتباط با دعاوی کشتی مونکاستر کاسل به عمل آمد،‌توافق در مورد قوانین ویزبی به تعویق افتاد.

     

    در همین حال تحولات جدیدی در زمینه حمل و نقل دریایی و زمینی به وقوع پیوست.

     

    تحولاتی که هنگام وضع قوانین لاهه در سال ۱۹۲۴ پیش‌بینی نشده بود یا به عبارت دیگر نمی‌توانست پیش‌بینی شود. این تحول حمل کالا با کانتینر بود.

     

    با وارد شدن کانتینر به صحنه این سوال مطرح شد که آیا مطابق قوانین لاهه کانتینر «یک جعبه یا واحد» محسوب می‌شود و آیا متصدی حمل حق دارد طبق قوانین لاهه مبنی بر محدودیت مسئولیت «برای هر بسته یا جعبه» را در مورد کانتینر نیز اعمال کند.

     

    با توسعه کشتی‌های کانتینربر به خوبی مشهود بود که باید قوانین لاهه در ارتباط با محدودیت مسئولیت متصدی حمل مورد تجدیدنظر قرار گیرد ، به ویژه با توجه به این واقعیت که یک کشتی حمل‌کننده کالاهای عمومی ممکن بود محمولات متعددی را در یک کانتینر و به طریقه بسته‌بندی سنتی برای گیرندگان مختلف حمل کند. از طرفی اگر قوانین لاهه طبق تفسیر صاحبان کشتی عملی می‌شد ، آنها فقط مسئولیت پرداخت غرامت فقدان یا خسارت را برای هر جعبه یا هر بسته می‌پذیرفتند ، در حالی که گیرندگان محمولاتی که کالاهایشان در یک کانتینر حمل می‌شد ، فقط می‌توانستند مطابق محدودیت مسئولیت متصدی حمل درصدی از غرامت را دریافت کنند ، ضرورت روشن شدن این وضع کامل احساس می‌‌شد و همین امر از یک طرف و ضرورت بازنگری برخی دیگر از قوانین لایزبی موجب شد تا قوانین مذکور به شکل جدید خود برای تصویب بین‌المللی آماده شود.

     

    قانون جدید تحت عنوان «قوانین لاهه ـ ویزبی» به دنبال کنفرانس دیپلماتیک قوانین دریایی در ۲۳ فوریه سال ۱۹۸۶ در بروکسل به امضا رسید.

     

     




    مطالب مرتبط

    برگزاری اجلاس مرزی مشترک حمل و نقل بین المللی میان ایران و آذربایجان در پایانه مرزی جلفا

    برگزاری اجلاس مرزی مشترک حمل و نقل بین المللی میان ایران و آذربایجان در پایانه مرزی جلفا

    در این اجلاس طرفین ضمن ابراز خشنودی از روند روبه رشد همکاری های حمل ونقل بین المللی جاده ای فی مابین و برای توسعه مناسبات حمل ونقل جاده ای اقدام به مبادله آمار تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر بین دو کشور در سال ۲۰۱۹ نموده و همچنین برای اتخاذ تدابیر لازم در راستای ...

    |

    اختصاص حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

    اختصاص حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

    از مجموع اعتبارات سال جاری ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن به پایانه مرزی میرجاوه ، ۲۴ میلیارد ریال به پایانه مرزی میلک و افزون بر ۳۱ میلیارد ریال به پایانه مرزی ریمدان اختصاص دارد که صرف اقداماتی نظیر تکمیل ساختمان نمازخانه ، محوطه سازی ، احداث سردرب ، ساختمان پیش ساخته و ...

    |

    بازدید مدیرکل تیر اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای (ایرو) از مرکز مدیریت راه‌های کشور

    بازدید مدیرکل تیر اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای (ایرو) از مرکز مدیریت راه‌های کشور

    ایرو همکاری های خوب و سازنده ای با آن سازمان و کشورهای عضو در زمینه تسهیل تجارت مرزی از طریق پیاده سازی کنوانسیون تیر و همچنین اجرای پروژه های تست مسیر به منظور برآورد زمان و هزینه های توقف در مرزها و مسیرهای عبوری دارد .

    |

    امضا صورتجلسه همکاری های حمل و نقل      جاده ای میان ایران و افغانستان

    امضا صورتجلسه همکاری های حمل و نقل جاده ای میان ایران و افغانستان

    بازدیدهای دوره ای طرفین از مرزهای دو کشور جهت حل مشکلات در مرز ، توسعه و فعال سازی راه گذر کتای و تأسیس راه گذر سه جانبه کابل ، تهران و استانبول ، تسریع در اجرای کامل موافقت نامه چابهار در راستای افزایش تردد ناوگان ترانزیتی از دیگر تصمیمات اتخاذ شده است .

    |

    نظرات کاربران