در حال بارگذاری ...
  • کنوانسیون مربوط به علایم راه‌ها

    موقعیت: فرانسه
    سال تاسیس : ۱۹۶۸

     

     

    کنوانسیون مربوط به علایم راه‌ها

     

     

    نظر به اینکه علایم نصب شده در راه‌ها یکی از عوامل مهم در جلوگیری از انحرافات وسایل نقلیه ، برخورد آنها با یکدیگر و واژگون شدن آنها و خسارت به ابنیه راه و غیره است ، لذا با امعان نظر بر لزوم وحدت علایم راه‌ها و به منظور جلوگیری از موارد مذکور و به منظور تسهیل در ترافیک بین‌المللی و افزایش ایمنی در راه‌ها تعدادی از کشورها در ۸ نوامبر ۱۹۶۸ مطابق با ۱۳۴۷/۸/۷ در وین گرد آمده و همزمان با تایید «کنوانسیون عبور و مرور در جاده‌ها» مقرراتی را مشتمل بر یک مقدمه و ۴۸ ماده و ۹ ضمیمه تحت عنوان « کمیسیون مربوط به علایم راه‌ها» توافق و امضا کردند.

    این کنوانسیون همانند کنوانسیون عبور و مرور در جاده‌ها ابتدا به تعاریف مختلف مورد لزوم در امر حمل و نقل جاده‌ای پرداخته و سپس علایم خطر، علایم انتظامی ، علایم اطلاعاتی ، علایم پیش آگاهی ، علایم جهت‌نما ، علایم ممنوعیت یا محدودیت ، علایم بازدارنده و یا حکم‌کننده ، علایم شناسایی راه ، علایم شناسایی محل ، علایم تأیید کننده ، علامت محل عبور پیاده ، علایم ایستادن و توقف ، چراغ‌های راهنما ، خط‌کشی راه ، تقاطع‌های همسطح راه و راه‌آهن ، را تشریح کرده است.

     

    بر اساس این کنوانسیون طرفین متعاهد موظفند سیستم علایم راه‌ها و خط‌کشی راه‌ها را که در این کنوانسیون بیان شده ، در اسرع وقت با قوانین داخلی تطبیق کنند و همچنین موظفند از تاریخ اجرای این کنوانسیون در قلمرو خود حداکثر ظرف ۴ سال هرگونه علامت ، نقش ، نصب و خط‌کشی را که مربوط به سیستم معینه در این کنوانسیون بوده ، ولی به معنی دیگری به کار رفته باشد ، تعویض یا تکمیل کنند.

    این کنوانسیون نصب هرگونه تابلو، آگهی ، علامت به کلیه وسایل هدایت و کنترل عبور و مرور که موجب اشتباه یا تقلیل رویت آنها شده و یا سبب گمراهی رانندگان شود و ایمنی عبور و مرور را مختل سازد ، ممنوع کرده است.

    کشور ما نیز بر اساس ماده واحده الحاق به کنوانسیون مربوط مصوب ۱۳۵۴/۱۱/۲۶ مجلس شورای ملی (سابق) به این کنوانسیون ملحق شده است

     

     

     




    مطالب مرتبط

    دیدار سفیر جمهوری قرقیزستان با رئیس سازمان راهداری

    دیدار سفیر جمهوری قرقیزستان با رئیس سازمان راهداری

    پتانسیل و ظرفیت های خوبی در زمینه توسعه روابط حمل و نقل جاده ای و ترانزیتی میان دو کشور وجود دارد که امید است با تلاش و همکاری های بیشتر ، از شرایط حال حاضر که به واسطه وجود برخی محدودیت ها در مسیرهای ارتباطی ، مشکلاتی برای تردد ناوگان دو کشور ایجاد شده است، با موفقیت و سلامت ...

    |

    برگزاری نشست هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل بین المللی و لجستیک

    برگزاری نشست هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل بین المللی و لجستیک

    این تعامل و همکاری در اتخاذ تصمیم مناسب و اقدامات هماهنگ در پایانه های مرزی نقش مؤثری داشته و در این راستا پیشنهاد می شود کمیته ای تشکیل و به طور ویژه به مسایل و مشکلات موجود در این زمینه رسیدگی نماید .

    |

    لزوم روان‌سازی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و تقویت نیروی انسانی مستقر در پایانه های مرزی

    لزوم روان‌سازی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و تقویت نیروی انسانی مستقر در پایانه های مرزی

    مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای رشد و اعتلای جایگاه ترانزیت باید به باوری فراتر از وضع موجود برسند زیرا توسعه ترانزیت و حمل ونقل بین المللی می‌تواند انتظارات و خواسته های مردم را برآورده کند .

    |

    ورود بالغ بر ۵۲۰ نفر راننده جدید به چرخه حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا در آذربایجان غربی

    ورود بالغ بر ۵۲۰ نفر راننده جدید به چرخه حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا در آذربایجان غربی

    تا پایان نیمه نخست سال جاری افزون بر ۷۴ هزار حلقه لاستیک در سامانه برای توزیع در بخش حمل و نقل جاده ای در اختیار حوزه های توزیع این استان قرار گرفته که از این تعداد ۶۷۳۰۰ حلقه لاستیک و در واقع ۹۱ درصد آن ما بین متقاضیان دریافت لاستیک توزیع شده است .

    |

    نظرات کاربران