در حال بارگذاری ...
  • کتاب سامانه های حمل و نقل هوشمند

    نام لاتین : Intelligent Transportation System

    حمل و نقل یکی از اجزای لاینفک زندگی امروزه بشری است.بنابراین در صورت حذف حمل و نقل ، زندگی مدرن امروزی از یکی از اندام های اساسی و حیاتی خود محروم می شود.رشد روز افزون ترافیک شهری و ساعات بسیاری که در این ترافیک از دست می رود ، وجود یک سامانه حمل و نقل هوشمند را الزامی می نمایاند.سامانه حمل و نقل هوشمند عبارت است از به کارگیری سامانه های پردازش اطلاعات ( رایانه ها ) ، سامانه های ارتباطی ، شناسگرها ، فناوری های کنترل و راهبردهای مدیریت در قالب یک روش جامع برای بهبود کارکرد سامانه های حمل و نقل .

    در این کتاب با سامانه های حمل و نقل هوشمند و فناوری های آن آشنا می شویم

     

    کتاب ساماانه های حمل و نقل هوشمند

    ناشر : معاونت پژوهش دانشگاه علوم انتظامی
    مولف : مسعود جبارزاده




    مطالب مرتبط

    مازندران از استان‌های مهم و تراز اول در ترددهای جاده‌ای بوده ، از این رو نگاه مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محورهای مواصلانی این استان ویژه و ملی است .

    |

    مرکز مدیریت راه‌ها مسئولیت اطلاع‌رسانی در حوزه وضعیت راه‌ها را بر عهده دارد که شامل اطلاع‌رسانی در مورد آخرین راه‌ها و رخدادهای جاده‌ای ، محدودیت‌های تردد ، شرایط آب و هوایی و در واقع افزایش آگاهی از وضعیت راه‌ها برای هم‌وطنان قبل از سفر و ایجاد امکان مدیریت سفرها است .

    |

    هدف مرکز مدیریت راه‌های کشور تسهیل سفر مسافران جاده‌ای است . توسعه سامانه داپ ، تجهیز تونل‌ها به دوربین‌های نظارت تصویری و کمک به اجرای راهداری جاری از دیگر برنامه‌های مرکز مدیریت راه هاست .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سید جلال موسوی دبیر ستاد توسعه فناوری معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نخستین همایش رویداد راه ...

    |

    بهبود ترافیک ، افزایش ضریب ایمنی و کاهش زمان سفر و برنامه ریزی برای مدیریت سفرها زمان از جمله مزیت‌های این طرح هاست .

    |

    نظرات کاربران