در حال بارگذاری ...
  • کتاب توسعه دریا محور - مروری بر صنایع دریایی جهان

    یکی از ارکان توسعه کشور ،‌ محور قرار دادن دریا می باشد که در این راه می بایست از تجارب کشورهای پیشرو در این امر ،‌بهره لازم را گرفت. مولف این کتاب با تحقیقات میدانی و بازدیدهای تخصصی از صنایع دریایی کشورهای مختلف و گفتگو با کاپیتان کشتی های وارده به بندر شهید رجایی ،‌ این مجموعه را تالیف نموده است.

     

     

    کتاب توسعه دریا محور - مروری بر صنایع دریایی جهان

    در این کتاب می خوانیم که چگونه کره جنوبی با اوراق نمودن کشتی ها  حضور خود در صنایع دریایی را  آغاز نمود و در حال حاضر برترین سازنده کشتی جهان می باشد و یا چگونه بزرگترین دانشگاه دریانوردی جنوب شرقی آسیا فعالیت خود را در 50 سال پیش تحت عنوان هنرستان ماهیگیری در دهکده دورافتاده کره جنوبی آغاز نمود.همچنین چگونه امارات متحده عربی به واسطه صنایع دریایی خود باعث رونق اقتصاد کشورش گردید و به همین نحو کشورهای سنگاپور ، هلند ، فیلیپین و پاناما.

    در این کتاب با ۱۲۰ استفاده متنوع  بشر از  موهبت دریا  در زمینه های گوناگون ، ۱۵۰ نکته  مهم و برترین های صنعت دریایی جهان طی سال های اخیر  ، آنالیز SWOT  توسعه دریا محور در ایران ، آشنایی با بنادر ، پورت اپراتورها ، شرکت های کشتیرانی ، کشتی سازی ، موسسات رده بندی کشتی ها ؛ سمینارهای تخصصی دریایی ، موزه های دریایی ، دانشگاه های دریایی ،  سوخت رسانی به کشتی ها ،  شهرهای دریایی و ... کشورهای صاحب نام در صنعت دریایی  آشنا می شویم.

    همچنین جهت دسترسی و آشنایی با تالیفات دیگر مولف که در بخش کتب تخصصی پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل و نقل معرفی شده است  کلیک  نمایید.

     

    لازم به ذکر می باشد این کتاب ارزشمند در بخش آکادمیک نمایشگاه بین المللی کتاب ایران در فرانکفورت آلمان ۲۰۱۳ ( شهریور ۹۲ ) ، عرضه شده و به عنوان کتاب برتر دریایی انتخاب شد

    ناشر : اسرار دانش
    مولف : بهزاد الصفی




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت ۲۹۰ میلیون تنی بنادر کشور ، ‌اظهار داشت : ظرفیت مناسبی در حوزه کشتیرانی با توجه ...

    |

    نظرات کاربران