در حال بارگذاری ...
  • کتاب مدیریت تقاضای سفر

     

    مدیریت تقاضای سفر با مدیریت تقاضای حمل و نقل ( TDM ) ، راهبردی می باشد که به دنبال حداکثر نمودن کارایی سیستم حمل و نقل شهری با کاهش استفاده غیر ضروری از وسائل نقلیه شخصی و گسترش سایر شیوه های حمل و نقلی کاراتر ،‌سالم تر و سازگار با محیط زیست است ،‌که شامل حمل و نقل عمومی و غیر موتوری می گردد.مدیریت تقاضای سفر می تواند به مجموعه ایی از معیارها برای تحت تاثیر قرار دادن رفتار سفر کنندگان به منظور کاهش یا باز توزیع تقاضای سفر توصیف شود.

     

     

    به دلیل عواقب ناشی از عملیاتی شدن هر یک از سیاست های مدیریت تقاضای سفر ، انتظار می رود انتخاب روش مناسب برای حل مسائل ترافیکی ، بر اساس ویژگی های آن صورت گیرد.یک سیاست مدیریتی دارای ویژگی هایی از قبیل اجبار بع تغییر رفتار و شیوه آن ، گستره زمامی و مکانی و زمینه های اجرایی ، تاثیر بر تقاضای آشکار و نهان ، امکان پذیری فنی و اقتصادی آن می باشد. اعمال مجموعه ای از سیاست ها و تدابیر در کنار هم و یا به دنبال هم ، نتیجه مطلوب و قابل ملاحظه ای در مدیریت ترافیک معابر ایجاد می نماید و این در حالی است که اعمال هر سیاست می تواند ااثرات سایر سیاست ها را نیز تحت تاثیر قرارداده و این امر نیز شناسایی بسته ای از سیاست ها را دشوار می سازد.

    ناشر : مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران
    مولف : محمدرضا عدل پرور ، رضا بزرگمهرنیا ، امیر روحی




    نظرات کاربران