در حال بارگذاری ...
  • کتاب بازنگری طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران ( جایگزینی تاکسی های فرسوده )

    در حال حاضر حدود ۸۰ هزار تاکسی در تهران سهم ۲۲ درصدی از جابجایی های روزانه شهروندان را بر عهده دارند. به دلیل نوع خاص استفاده از تاکسی می توان گفت که تهران یکی از بزرگ ترین ناوگان های تاکسیرانی دنیا را در اختیار دارد.

    یکی از پر چالش ترین مسائلی که رانندگان تاکسی با آن درگیر هستند مسئله نوسازی تاکسی فرسوده می باشد. ایشان بعد از فرآیند اداری پیچیده و طولانی با سازمان ها ، نهادها و بانک های مختلف موفق به اخذ تاییدیه نوسازی ناوگان می شوند ، سپس با تحویل تاکسی فرسوده خود ، مدت زمانی از کسب روزی محروم می مانند.

     

     

    در این کتاب طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران از منظر شهر ، شهروندان و رانندگان تاکسی مورد بررسی قرار گرفته و ضمن شناسایی و طبقه بندی چالش ها و مسائل آن ،‌راهبردهایی را در این زمینه ارائه می دهد.

    ناشر : مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران
    مولف : امیر روحی ، رضا بزرگمهرنیا ، هادی اعتصام ، سولماز چاهی




    مطالب مرتبط

             

    |

    نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ۱۱ و ۱۲ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن زاگرس از جابجایی بیش از ۳۲ هزار نفر مسافر در راه آهن زاگرس خبر داد .

    |

    عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱ مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار و عدم رعایت سوار نمودن مسافر و صدور بلیط در بخش مسافر بوده است .

    |

    سالانه بیش از ۹۸ درصد جابه‌جایی کالا در داخل استان توسط بخش حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد , این بخش دارای قابلیت ها و امکانات گسترده ای در سطح کشور است .

    |

    نظرات کاربران (1)