در حال بارگذاری ...
  • کنفرانس بین المللی استاندارد سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی iranway ، نخستین کنفرانس بین المللی استاندارد سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته ، در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۹۱ ، ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی iranway ، نخستین کنفرانس بین المللی استاندارد سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته ، در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۹۱ ، تهران ، مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار می گردد همچنین اسپانسر رسانه ای این رویداد پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل و نقل می باشد.

     

    مقدمه :

     

    امروزه استاندارد سازی به عنوان یکی از زیرساخت های حیاتی در صنعت گردشگری محسوب می گردد و دست اندرکاران این حوزه را بر آن داشته تا در راستای توسعه فعالیت های خود و ارائه خدمات همسو با خواسته های گردشگران ، استاندارد سازی را سر لوحه کار خویش قرار دهند. بنابراین کم توجهی به اهمیت و نقش استانداردهای بین المللی گردشگری ، نه تنها این صنعت را از ارائه خدمات منطبق با نیازهای گردشگران باز می دارد ، بلکه شکاف های عمیقی را مابین سطح کیفی خدمات صنعت گردشگری کشور با معیارهای بین المللی ایجاد می نماید.

     

    لذا توجه به اهمیت استانداردها و ارتقاء سطح کیفی ، ارائه خدمات صنعت گردشگری را در مسیر توسعه اقتصادی و حرکت به سمت چشم انداز ۱۴۰۴ قرار می دهد.

    بنابراین حفظ و بقای صنعت گردشگری تنها در صورتی محقق می شود که دست اندرکاران این بخش همگام با بهره گیری از استانداردها و معیارهای زیر ساختی در مسیر تحول و توسعه گام بردارند ، در غیر این صورت با اندکی درنگ و تعلل با وجود همه پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ، بزودی از میدان رقابت حذف می گردند.

     

     


    معرفی کنفرانس :

     

    گردشگران امروزه با آگاهی از تنوع ارائه خدمات و انتظار بهره مندی از کیفیت مطلوب سرویس های سفر ، مقصد گردشگری خویش را انتخاب می کنند. در نتیجه دست اندرکاران خدمات گردشگری باید فعالیت های خود را بر مبنای انتظارات مشتری طراحی نمایند.

     

    برخی از مدیران بخش گردشگری از پیچیدگی ها و تنوع کیفیت و استاندارد های منجر به رضایتمندی مشتری آگاهی کافی نداشته و اغلب معیاری جهت سنجش فاصله کیفیت ارائه شده در مجموعه خود با معیارهای بین المللی را در اختیار ندارند ، در نتیجه در ارزیابی های عملکرد دچار ابهامات فراوانی می گردند.

     

    طبق پیش بینی (UNWTO) ، حجم کل ورود گردشگر به جنوب آسیا و خاورمیانه از ۱۸ میلیون در سال ۲۰۰۰ به ۵۲ میلیون در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. منابع جهانگردی فرهنگی و طبیعی ایران فرصت ایده آلی است تا سهم چشمگیری از این بازار پیش بینی شده را به خود اختصاص دهیم.

     

     

    همچنین به منظور فرار از بحران های بیشتر اقتصادی و غلبه بر تحریم های فعلی علیه کشور ، استفاده از فرصت ها و پتانسیل های بخش گردشگری اهمیت دو چندانی به خود گرفته است.

    لذا ظرافت های مدیریت در صنعت گردشگری و به همراه آن ، سیاسـت گذاری و برنامه ریـزی در جهت هدایت تقاضا به سوی عرضه ، علاوه بر شناخت جامعه شناسانه و روانشناسانه از گردشگران ، مستلزم توسعه برنامه ریزی در مدیریت کیفیت می باشد. بنابراین تدوین ، اجرای صحیح و نظارت مستمر بر استانداردهای کارا در این حوزه جزء لاینفک دستیابی به اهداف بلند مدت می باشند.


    به طور خلاصه ، برنامه ریزی به منظور توسعه مدیریت کیفیت و استاندارد سازی در صنعت گردشگری نیازمند اتخاذ سیاست ها و برنامه های اصولی بوده که در این راه برگزاری کنفرانس ها ، نشست ها و کارگاه های آموزشی اولین قدم ها در دستیابی به این هدف می باشند.


    متخصصین مجموعه آریا گواه ایرانیان با سابقه طولانی در امر استاندارد سازی و استقرار سیستم های مدیریت کیفیت ، در راستای گسترش فرهنگ استاندارد سازی در بخش های مختلف صنعت و خدمات کشور ، بر آن شدند تا پس از حدود ۲ سال تحقیق و جمع آوری اطلاعات و آمار در زمینه استانداردهای گردشگری و نیازهای جامعه گردشگری ایران ، در غالب برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی استاندارد سازی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته ، فرصتی را جهت هم اندیشی و آموزش فراهم آورند و دعوت از مدیران ، پیشکسوتان و اساتید ملی و بین المللی در بخش استاندارد سازی و بخش گردشگری باعث پربارتر شدن محتوای علمی کنفرانس گردیده است.

     

    امید است که ماحصل زحمات هیات علمی و تیم اجرایی این رخداد علمی ، گامی باشد به سوی تحقق اهداف مورد نظر گردشگری در سند چشم انداز ۱۴۰۴ و تبدیل ایران به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهانی.

     

     

     

    اهداف کنفرانس :

     

    - دعوت از فعالان گردشگری از کشورهای دوست و همسایه به منظور حضور در فضای تعاملی و گسترش فعالیت های مشترک اقتصادی جهت توسعه صنعت گردشگری کشور

    - افزابش حمایت دست اندرکاران صنعت گردشگری در بسته های سیاسی ، سیاست گذاری دستگاه های اجرایی متولی امر در کشور و تخصیص سرمایه

    - بسترسازی مناسب برای رشد خلاقیت در مدیریت کیفیت بصورت فراگیر در حوزه خدمات گردشگری و صنایع وابسته

    - تبیین ، ترویج و توسعه مفاهیم و مزایای کاربرد استانداردهای بین المللی در صنعت گردشگری و صنایع وابسته

    - ارتقاء اطلاعات دست اندرکاران صنعت گردشگری پیرامون مدیریت کیفیت و دست یابی به یک نگاه مشترک

    - بررسی و معرفی نقش آموزش در حرکت رو به رشد استانداردسازی فضای کسب و کار در حوزه گردشگری

    - بررسی راهکارهای تبلیغات و بازاریابی موثر در گردشگری و مقابله با ضد تبلیغات علیه گردشگری ایران

    - توجه به اهمیت استانداردهای مرتبط با صنعت گردشگری و صنایع وابسته در رشد و توسعه اقتصادی

    - تقویت و بهینه سازی قابلیت های کیفی و کمی صنعت گردشگری در سطح ملی و بین المللی

    - معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری و ارائه راه کارهای جذب سرمایه گذاری خارجی

    - ایجاد هم پیوندی اندیشه و عمل میان متخصصین گردشگری و استاندارد سازی

    - افزایش ضریب رقابت پذیری میان دست اندرکاران صنعت گردشگری

    - معرفی ایران بعنوان یکی از مقاصد گردشگری در افق ۱۴۰۴

    - معرفی جاذبه های اقلیمی استان های کشور

     

     

     

     

    سیاست های کنفرانس

     

    - توجه به نقش مدیریت کیفیت در سند چشم انداز ۱۴۰۴

    - شناسایی موانع و تنگناهای پیش روی صنعت گردشگری و چگونگی رفع آن ها

    - بررسی نقش رسانه ها در ترویج و توسعه فرهنگ استانداردسازی در صنعت گردشگری

    - بررسی راهبردها و راهکارهای حمایت از صنعت گردشگری و دست اندرکاران بخش خصوصی این حوزه

    - بررسی نقش استانداردسازی در رشد و گسترش کارآفرینی در راستای شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی

    - بررسی ضرورت سرمایه گذاری در امور استانداردسازی، آموزش، پژوهش و مطالعات راهبردی در حوزه خدمات گردشگری

     

     

     

    ضرورت های برگزاری

     

    - افزایش آگاهی دست اندرکاران صنعت گردشگری با فرایند های مورد نیاز سیستم مدیریت کیفیت خدمات گردشگری و چگونگی به کارگیری آن ها در نظام سازمانی خود

    - آشنایی هر چه بیشتر صنعت گردشگری ایران با معیار ها و روش های مورد نیاز برای حصول اطمینان از اثر بخشی مدیریت کیفیت در خدمات گردشگری

    - آشنایی سیاست گذاران و مجریان نظام گردشگری کشور با نظام مدیریت کیفیت و استاندارد سازی گردشگری

    - توجه هر چه بیشتر برنامه ریزان برای توجه فراگیر به اهمیت موضوع مدیریت کیفیت و استاندارد سازی گردشگری در نظام برنامه ریزی خود

     

     

     

     

    مزایای کنفرانس

     

    ۱ - حضور شرکت کنندگان در کنفرانس با تخفیف ویژه در کنفرانس های سال های آینده که به صورت دوره ای در کشورهای شرکت کننده برگزار میگردد

    ۲ - برگزاری کارگاه های تخصصی آزاد با حضور برندهای گردشگری و اساتید صاحب نام ملی و بین المللی این حوزه و تبادل تجارب علمی و عملی

    ۳ - بازدید از نمایشگاه جانبی کنفرانس و فرصتی جهت آشنایی بیشتر با آخرین دست آورد ها و خدمات شرکت کنندگان حوزه گردشگری و سفر

    ۴ - اهدای نشان بین المللی مدیر خلاق از مرجع (ISPIM) انگلستان (انجمن مدیران خلاق) به منتخبین خلاق در کنفرانس بر اساس درخواست

    ۵ - عضویت رایگان یکساله مجموعه های برتر و خلاق حوزه گردشگری در (ICS Academy) کانادا و بهره مندی از مزایای عضویت

    ۶ - اهدای گواهینامه مدیر خلاق از مرجع (ISPIM) انگلستان (انجمن مدیران خلاق) به منتخبین خلاق در کنفرانس

    ۷ - اهدای نشان بین المللی مدیریت گردشگری از مرجع کانادایی به برترین واحد های در صنعت گردشگری

    ۸ - ثبت جهانی برندهای منتخب معرفی شده در کنفرانس بر اساس درخواست در سازمان جهانی برند

    ۹ - برگزاری پانل های تخصصی جهت آشنایی با آخرین دستاوردهای مدیریت خدمات گردشگری

    ۱۰ - اهدای لوح رضایت مندی مشتری به ۵۰ مجموعه برتر مشتری مدار در حوزه گردشگری

    ۱۱ - بهره مندی از سخنرانی ها ، بسته های آموزشی و مقالات ارائه شده در کنفرانس

    ۱۲ - اهدای گواهینامه حضور در کنفرانس از (ACS Registrars) اتحادیه اروپا

    ۱۳ - پوشش خبری وسیع داخلی و بین المللی کنفرانس

     

     

     

    ویژگی های کنفرانس

     

    ۱ - اجرای مراسم آیینی از نواحی مختلف کشور و کنسرت موسیقی محلی

    ۲ - حضور برندها و صاحبان نام حوزه گردشگری و صنایع وابسته در نمایشگاه جانبی کنفرانس

    ۳ - اولین کنفرانس بین المللی استانداردسازی در حوزه خدمات گردشگری و صنایع وابسته در کشور

    ۴ - آشنایی هر چه بیشتر با متخصصین دستگاه های اجرایی در حوزه های گردشگری و استاندارد در بخش های خصوصی و دولتی

     

     




    نظرات کاربران