در حال بارگذاری ...
  • خط مستقیم کشتیرانی به چابهار راه اندازی شد

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی iranway ، در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد چابهار و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی iranway ، در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد چابهار و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، معاونان و مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور در سازمان منطقه آزاد چابهار آمادگی خود را برای توسعه روابط فی مابین اعلام کردند.

     

     کاپیتان "حسین زاده نودهی" مدیرعامل کشتیرانی هوپاد دریا ، "تقوی" معاون اداری ، کاپیتان "عزتی" معاون بازرگانی و مدیر شعبه چابهار کشتیرانی هوپاد دریا با "شهباز یزدانی" رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و به افزایش هر چه بیشتر تعاملات و راهکارهای جدید توسعه چابهار از طریق افزایش سطح تجارت و ترانزیت تاکید کردند.

     

     

    در این نشست "شهباز یزدانی" مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بر شمردن مزایای بندر چابهار نسبت به سایر بنادر جنوبی و همچنین دور بودن از تنگه هرمز و خلیج فارس ، اشاره کرد و گفت : انجام اموری مانند بانکرنیگ ، صادرات مواد معدنی ، واردات کالاهای اساسی و صادرات مجدد کالاهای کشورهای افغانستان و آسیای جنوب شرقی از طریق چابهار و ترانزیت کالاهای مورد نیاز افغانستان و کشورهای آسیای میانه ، می تواند توسعه منطقه آزاد چابهار را تسریع کند.

     

    در ادامه جلسه معاون اداری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز بر همکاری متقابل و بازاریابی سازمان منطقه جهت حمل کالاهای کشور افغانستان ، استان و سایر استان های همجوار و همچنین صادرات محصولات افغانستان تاکید کرد و افزود : صادرات محصولات استان و کشورهای همجوار ، علاوه بر توسعه منطقه و بندر ، می تواند توسعه کشتیرانی (ج .ا.ا) را به دنبال داشته باشد.

     

     

    در پایان طرفین توافق کردند تا کار گروهی متشکل از مسئولان سازمان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تشکیل و انجام امور صادرات سیمان ، سنگ آهن و سایر تولیدات استان و کشورهای افغاستان و آسیای را پیگیری کرده و گزارش آن را بصورت ماهیانه در جلسات فی مابین ارائه کنند.

     




    نظرات کاربران