در حال بارگذاری ...
  • ضرر دهی فرودگاه های کشور

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی iranway ، مدیر کل فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان گفت : اگر ایرلاین ها بدهی های خود را پرداخت نکنند سیستم های ...

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی iranway ، مدیر کل فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان گفت : اگر ایرلاین ها بدهی های خود را پرداخت نکنند سیستم های فرودگاهی کشور دچار مشکل می شود.

     

     

    "علی قاسم زاده" اظهار کرد : در حال حاضر فقط سه فرودگاه امام خمینی (ره) ، مهرآباد و هاشمی نژاد مشهد جزو فرودگاه های اقتصادی کشورند و ۵۱ فرودگاه دیگر کشور اقتصادی نیستند.

     

    وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری قرار بر این شد که فرودگاه های اصفهان ، شیراز و تبریز نیز اقتصادی شوند ، افزود : تاکنون اقتصادی شدن فرودگاه شهید بهشتی واقعیت پیدا نکرده ، چراکه برخی ایرلاین ها در پرداخت های بدهی خود بسیار بد حساب هستند و تعلل زیادی در پرداخت معوقات خود دارند و این موضوع باعث شده تا زمینه اقتصادی شدن فرودگاه ها فراهم نشود.

     

    مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان با بیان اینکه همه ایرلاین های ایران بدهکار هستند ، ادامه داد : شرکت های آسمان ، ماهان ، تابان و ایران ایر از بدهکارترین ایرلاین های کشور به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان هستند.

     

     

    "علی قاسم زاده" در پاسخ به این سوال که برقراری پروازهای خارجی تا چه اندازه توانسته به اقتصاد فرودگاه اصفهان کمک کند ، تصریح کرد : به طور قطع هر سیستمی که گردش مالی بیشتری داشته باشد رونق اقتصادی بیشتری هم خواهد داشت و فرودگاه ها به دلیل اینکه درآمد هزینه ای هستند و از اعتبارات دولتی استفاده نمی کنند هر چه پرواز بیشتری داشته باشند اقتصاد پر رونقی تری خواهند داشت.

     

    وی اضافه کرد : تعداد پرواز بیشتر در هر فرودگاه به شرط اینکه ایرلاین ها مطالبات خود را پرداخت کنند باعث اداره بهتر فرودگاه می شود و می تواند یک فرودگاه را از مرحله ضرردهی به سوددهی برساند و این درآمد قابل ملاحظه می تواند پروژه های عمرانی را به نتیجه برساند و زیر ساخت های فرودگاه ها را توسعه دهد و خواسته های به حق مسافران را بدون هیچ کمبودی پوشش دهد.

     

    مدیر کل فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان بیان کرد : اگر ایرلاین های کشور همین روند را ادامه دهند و بدهی های خود را پرداخت نکنند سیستم های فرودگاهی کشور دچار مشکل می شود ، چرا که فرودگاه ها هزینه های جاری زیادی از جمله تعمیر ، نگه داری ، تهیه امکانات و غیره ... دارند که با وجود این همه بدهی امکان رسیدگی به فرودگاه ها را کاهش می هد.

     

     

    "علی قاسم زاده" با بیان اینکه اگر یک دستگاه اداری پول و درآمد نداشته باشد ، نمی تواند به درستی عمل کند ، اظهار کرد : متاسفانه دیر کرد ایرلاین ها مشکلات زیادی را برای مجموعه های فرودگاهی ایجاد کرده که به وجود آمدن این مشکلات بیشتر به ضرر مسافران خواهد بود.

     

    وی با اشاره به اینکه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در بخش های عملیاتی ، فنی و ترمینالی آمادگی کامل برای پذیرایی مهمانان نوروزی دارد ، گفت : هم چنین این فرودگاه آمادگی دارد که اگر شرکت هواپیمایی به دلیل استقبال مسافران نیاز به پرواز فوق العاده داشته باشد این پروازها را برقرار کند.

     

    "علی قاسم زاده" تصریح کرد : در ۱۰ ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۹۹۴ پرواز خارجی به فرودگاه اصفهان وارد و خارج شده است که این تعداد پرواز ۳۳۰ هزار و ۲۷۲ نفر را جا به جا کرده است.

     

    وی ادامه داد : از ابتدای سال تا کنون نیز ۱۲ هزار و ۵۶۸ هزار پرواز داخلی از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام گرفته و یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۵۵۸ نفر جا به جا شدند.

     

    مدیر کل فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان به سالن پروازهای خارجی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد : فاز دوم سالن پروازهای خارجی فرودگاه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با افتتاح این مجموعه در شهریور ماه سال آینده فضای سالن پروازهای خارجی از شش هزار متر به ۱۴ هزار متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد.

     




    نظرات کاربران